Merhaba. Aranıza yeni katıldım. Aracımla ilgili problemleri yazmak istiyorum neler önerirsiniz ..
Araç 2008 1.5 otomatik.
150 bin km de. LPG li.
Vites geçişlerinde özellikle birden ikiye hafif bı vuruntu mevcut
Bugün ilk çalıştırıp hareket ettiğimde motor arıza ışığı yandı, Cruze yanıp sönüyor ve at oil temp ışığı yandı. Kontak kapat ac yapınca at oil temp gitti ama motor arıza ışığı ve cruzu duruyor cruzu yanıp sönüyor.
Sonra dikkatimi birşey çekti ekrandaki sıcaklık 50 derecede sabitken düşmeye başladı ve kontağı kapattığımda sıcaklık 48 di.
Kaputu açıp kontrol ettim yağ damlalarını gördüm bariz şekilde. Lakin motor yağ çubuğunu çektiğimde neredeyse yağ kalmadığını da gördüm. Bunlar ilişkili mıdır bilmiyorum.
İlaveten araç özellikle kırmızı ışıkta titriyor. Arka koltukta oturanlar bile hissediyor. Bazen de hiç yapmıyor.
O araçta hararet göstergesi yok siz sıcaklığın 50 den 48 e düştüğünü nereden takip ediyorsunuz. Yağ seviyesini düşük olduğunu bile bile aracı kullanmaya devam etmiyorsunuz inşallah. Aracın titremesi normal değil subap ayarı istiyor olabilir, muhtemelen lpg lidir zaten. Yani durum vahim, önce aracınız yağ kaçağı titremesi falan halledildikten sonra vites geçişleriniz normalde döner. A/T Oil Temp yanıyorsa antifriz ve radyatör de elden geçmeli. Araç bu duruma gelmişse muhtemelen şanzıman ve diferansiyel yağları da değişmemiştir. Sizi komple bir bakım bekliyor. İhmale gelecek bir durumda da değilsiniz çünkü sonraya ertelediğimiz işler büyük fatura kesebilir. İster Konya Ceylan da isterseniz Arıcan da çözebilirsiniz işlerinizi.
(09-07-2022, Saat: 15:29)Cherkess demiş ki: O araçta hararet göstergesi yok siz sıcaklığın 50 den 48 e düştüğünü nereden takip ediyorsunuz. Yağ seviyesini düşük olduğunu bile bile aracı kullanmaya devam etmiyorsunuz inşallah. Aracın titremesi normal değil subap ayarı istiyor olabilir, muhtemelen lpg lidir zaten. Yani durum vahim, önce aracınız yağ kaçağı titremesi falan halledildikten sonra vites geçişleriniz normalde döner. A/T Oil Temp yanıyorsa antifriz ve radyatör de elden geçmeli. Araç bu duruma gelmişse muhtemelen şanzıman ve diferansiyel yağları da değişmemiştir. Sizi komple bir bakım bekliyor. İhmale gelecek bir durumda da değilsiniz çünkü sonraya ertelediğimiz işler büyük fatura kesebilir. İster Konya Ceylan da isterseniz Arıcan da çözebilirsiniz işlerinizi.
Sağdaki küçük ekranda ortalama yakıti gösteren simgenin yanında derece var. At temp oil arızası verdiğinde düşmeye başladı o değer.
Cevap için teşekkürler şu anda kullanmıyorum bayramdan sonra ne olacak göreceğiz bakalim
(09-07-2022, Saat: 11:52)nitro37 demiş ki: Merhaba hoşgeldiniz üst kapakta sorununuz var ve acilen yaptırmalısınız. Beklemeye devam ederseniz üst kapaklar catlayabilir.
Biraz daha açar misiniz
(09-07-2022, Saat: 11:52)nitro37 demiş ki: Merhaba hoşgeldiniz üst kapakta sorununuz var ve acilen yaptırmalısınız. Beklemeye devam ederseniz üst kapaklar catlayabilir.
Ust kapakta hararet yada subap sıkışmasına bağlı sorun var. Buda motoru gitgide kırılgan hale getirecektir. Vakit kaybetmeden motor açılmalı ve üst kapak takımı kontrol edilmeli. Eğer vakit uzarsa bu sefer üst kapak takımının iç kısmı ile beraber kapağın kendiside değişmek zorunda kalabilir. Buda extra maliyet demektir. Erkenden servise götürmenizi öneriyorum.