(04-01-2020, Saat: 00:28)sarpworks demiş ki: hirdavatcilardan hava kompresoru su ayirma filtrelerini arastirin. bu filtre, hava kompressorunun icinde basincla olusan suyun; havadan ayrismasini sagliyor. Yani bir nevi PCV.
linkteki urunun benzeri buyuk ihtimalle isinizi gorur. alt tarafinda muslugunun bulunmasindan dolayi
https://images.homedepot-static.com/prod...4_1000.jpg
Eger kendiniz bu tarz birsey yapmak isterseniz, kapaginda conta olan sicaga dayanikli plastik kavanoz veya cam kavanoz kullanabilirsiniz.
1- Kapaga 2 delik acin.
2- deliklerden birisi giris, digeri cikis. (giris = sistemden gelen, cikis = sisteme donus)
3- giris deliginden kavanozun dibine 1-2 parmak kadar yakinlikta olacak sekilde boru uzatip, deligin etrafini silikon ile kapatin( iki tarafli contali bir adaptor daha saglikli olabilir.su tesisatcilarinda bulunabilir.)
4- cikis deligine cok kisa, yani kapagin hemen altinda kalacak kadar bir boru baglayin. ve deligin etrafini silikonla kapatin. (3. maddedeki gibi).
5- hazirladiginiz kavanozu sisteme baglayin.
kavanoza giren uzun borudan yag geldiginde, yagin agirligindan dolayi dibe dusecek ve kisa olan borudan uzak oldugu icin sistem cekemeyecek. sistemin mantigi vorteks filtresi. zamaninda paylasmis oldugum, vakum pompasiyla ayni mantik.
evet mantık olarak doğru ancak parametreler değiştiği için efektif değil.
etki düşmesinin nedeni ise basınçlı sistemlere göre tasarlanmış olması.
basınçlı akışta bir anda hava geniş bir alana çıktığında üzerindeki nemi bırakır ancak pcv sisteminde milibar seviyesinde bir basınç ile akış oluşuyor. bu nedenle basınç farkı ile yoğuşma sağlayan sistemler efektif çalışmıyor youtube videolarında anlatılan bir kaç video vardı.
bizin tasarladığımız yapıda sürekli ısı çekmek siklon tipi bir hava deşarjı kullanıyoruz böylece sıcaklık farkı ile yoğuşma sağlıyoruz. yüzey alanı arttırıyoruz.
fiyatı şuanda yeni başladık üretime tanıtım için 500 tl olarak belirledik. şimdilik 1 model 3 boy var aracın besleme tipi yaşı gibi parametrelere bakarak seçim yapılıyor bunun nedeni yağ değişimine kadar dolmasını engellemek.
kamyonlarda özellikle bu sistemin drenaj sistemlisi kullanılıyor. bence doğru değil ancak onlarda haklı sürekli dolan bir yağ buhar kabı çok kullanışlı ve çevreci değil.
yeni versiyonları üzerine çalışıyoruz. yeni sistemde 100 de 100 temiz olması için filtre sistemi olacak bu sistem ağır modifiyeli araçlar için gündelik kullanıma maliyetli olur. yağ değişiminde filtreler değişecek. ağır modifiyeli araçlarda adamlar bin-iki bin kilometrede bir yağ değiştirdiklerinden onlar için uygun bir sistem.
versiyon ve modelleri takipte kalın