(04-02-2020, Saat: 15:40)serkankucuk demiş ki: Aldığınız fiyatlar korkutmasın, son aşama koruma ürününe göre fiyatlar değişebilir. Bazı seramik koruma ürünleri var o ufacık 30-50 ml şişe sadece başlı başlına birkaç bin lira. Seramik koruma yapılacak arabanın hazırlık aşamasının işçiliği çok önemli olduğundan güvenilir bir yere gitmenizde fayda var. Seramik koruma hata kabul etmiyor, kötü bir işçilik sonrası kusurlar kalıcı hale gelebilir maalesef.
Arabamı daha doğrusu Subarumu bakıma soktum. 7000 TL harcadım. Tüm sıvı-yağ bakımları (difaransiyel, şanzıman ve benzeri diğer gerekenler), triger seti, Fren disk balatalar, Buji, Subap kapak contası, subap ayarı rektefiyesi, klima gazı, power, o ring, anlayacağınız arabayı ağır bakıma soktum, hemde çok ağır. Bu nedenle ne kadar istesemde 4000 tl daha harcayamam. Ama bir arkadaşım (XV sahibi) beni kendi ustasına yönlendirdi. Pasta-cila + boya koruma 400 tl anllaştık. Hayırlısı.
Hayirli olsun hocam. 2 şeyde bitiyor olay zaten, 1)pastayı nasil yaptigi (iscilik+malzeme kalitesi) Pasta ne kadar kusursuz olursa o kadar iyi cikiyor. 2)o pastanin uzerine atacagi cila (malzeme kalitesi) Cila uzun sureli olmali ki altindaki dumduz yuzeyi(pastadan cikan) korusun.
Seramik denilen sey de zaten dayanikli parlak cila aslinda mantiken..
Siz kusursuz bi pasta islemi yaptirin, (surekli pasta olmaz cunku) uzerine atacagi cila/boya koruma icin de (5 6 yikamada gider ol) arada kendi yapacaginiz cila takviyesi ile yuzeyi surekli parlak ve kalin tutarsiniz..
Seramik denilen sey de siz ugrasmak yerine 5 6ay kendi tutuyor o yuzden pahali zaten
(04-02-2020, Saat: 15:40)serkankucuk demiş ki: Aldığınız fiyatlar korkutmasın, son aşama koruma ürününe göre fiyatlar değişebilir. Bazı seramik koruma ürünleri var o ufacık 30-50 ml şişe sadece başlı başlına birkaç bin lira. Seramik koruma yapılacak arabanın hazırlık aşamasının işçiliği çok önemli olduğundan güvenilir bir yere gitmenizde fayda var. Seramik koruma hata kabul etmiyor, kötü bir işçilik sonrası kusurlar kalıcı hale gelebilir maalesef.
Arabamı daha doğrusu Subarumu bakıma soktum. 7000 TL harcadım. Tüm sıvı-yağ bakımları (difaransiyel, şanzıman ve benzeri diğer gerekenler), triger seti, Fren disk balatalar, Buji, Subap kapak contası, subap ayarı rektefiyesi, klima gazı, power, o ring, anlayacağınız arabayı ağır bakıma soktum, hemde çok ağır. Bu nedenle ne kadar istesemde 4000 tl daha harcayamam. Ama bir arkadaşım (XV sahibi) beni kendi ustasına yönlendirdi. Pasta-cila + boya koruma 400 tl anllaştık. Hayırlısı.
400 lira mı İnşallah aracınızın boyasına fazla zarar vermezler, ben de 4000 veremem veremezdim ama bu işin oluru da 400 değil
Bu işin oluru 400₺ doğrudur. Çünkü seramik yok çizik giderme yok sadece araç yıkanacak pasta atılacak cila atılacak. Daha ne kadar olacaktı. Bende ilk bu iş için 350₺ fiyat almıştım.
İyi işçilik verdiği bilinen yerler 700-800 liralar istiyordur sadece polisaj ve koruma işlemi için. O korumadan da cok bir şey beklememek lazım. 400 yikamaci işi olur bence.
Valla Barış hocam nerdeyse 10 yıldır detailing denen şeyi araştırır, takip eder hatta memlekette en iyi denilenlerle arkadaşlık etmisligim var Yani hangi işlem nasıl yapılır, kötü yapılırsa sonuç ne olur, hangi ürün ne işe ve ne kadar yarar baya tecrübe ettim. Günümüzde 400 liraya yapılan işin sonucunda dandik polishlerle arabanın her yeri çizik içinde kalır, sonra o pasta izleri tüm kapılarda, pencere diplerinde, siyah plastiklerde bembeyaz kalır, üzerine de bi wax sürer gönderirler, 2 hafta sonra o wax da kalmaz. Güneş altında arabanıza bi bakarsınız yaldir yaldir her yeri dalgalanıyor.
İşin özü 400e yapılan işi düzeltmek için 1000 liradan olursunuz. Bunu yaşayan da çok gördüm.
İşin özü o çok iyi olduğunu iddia edenlerde o parayı hakedecek hiçbir numara yok. Detailing dediğin süreklilik ister. Bir kere yaptım oh mis yürümez o iş. O yüzden 4000₺ değil 400₺ ilk işe sizde emeğinizi katarak aynı sonuca ulaşırsınız.
İlk ph nötr şampuanla yıkayıp araç ıslakken kaliteli demir tozu sprey boşaltıp aracın heryerine 15 dk beklemek. Ardından yıkayıp tekrar sabunlayıp yıkamak... Ardından sprey içine sabunlu su hazırlayıh yine kaliteli kil hamuruyla aracı komple hamurlamak Ardından tekrar şampuanla yıkamak.... Sonradan ikinci gün ipa(izopropil alkol) 3 te 1 sulandırıp yapılacak yeri ipa ile silmek.. Sonra pasta ve cila uygulamak... En son gene ipa ule silip seramik alıp kendiniz uygulayabilirsiniz. Sonra tekrar 1 kat cila.... Daha detay var kabaca böyle 3 günü alıyor... Biraz emek biraz uğraş biraz araştırma vi bol bolsvideolar izleyip tecrübe kazanma.. Ama pasta işi biraz zor..... Biraz uzun ama değiyor... Karşısına geçip bakıyorsun o yanıyor
(04-02-2020, Saat: 20:45)gonyalı4258 demiş ki: İlk ph nötr şampuanla yıkayıp araç ıslakken kaliteli demir tozu sprey boşaltıp aracın heryerine 15 dk beklemek. Ardından yıkayıp tekrar sabunlayıp yıkamak... Ardından sprey içine sabunlu su hazırlayıh yine kaliteli kil hamuruyla aracı komple hamurlamak Ardından tekrar şampuanla yıkamak.... Sonradan ikinci gün ipa(izopropil alkol) 3 te 1 sulandırıp yapılacak yeri ipa ile silmek.. Sonra pasta ve cila uygulamak... En son gene ipa ule silip seramik alıp kendiniz uygulayabilirsiniz. Sonra tekrar 1 kat cila.... Daha detay var kabaca böyle 3 günü alıyor... Biraz emek biraz uğraş biraz araştırma vi bol bolsvideolar izleyip tecrübe kazanma.. Ama pasta işi biraz zor..... Biraz uzun ama değiyor... Karşısına geçip bakıyorsun o yanıyor
Teşekkürler. Yemek videosu izleyip ağzın sulanması gibi yazdıklarınızı okuyunca yapasım geldi. İlginize tekrar teşekkür ederim
(04-02-2020, Saat: 18:29)berque demiş ki:
(04-02-2020, Saat: 18:20)ONUR BOZKURT demiş ki: Arabamı daha doğrusu Subarumu bakıma soktum. 7000 TL harcadım. Tüm sıvı-yağ bakımları (difaransiyel, şanzıman ve benzeri diğer gerekenler), triger seti, Fren disk balatalar, Buji, Subap kapak contası, subap ayarı rektefiyesi, klima gazı, power, o ring, anlayacağınız arabayı ağır bakıma soktum, hemde çok ağır. Bu nedenle ne kadar istesemde 4000 tl daha harcayamam. Ama bir arkadaşım (XV sahibi) beni kendi ustasına yönlendirdi. Pasta-cila + boya koruma 400 tl anllaştık. Hayırlısı.
Hayirli olsun hocam. 2 şeyde bitiyor olay zaten, 1)pastayı nasil yaptigi (iscilik+malzeme kalitesi) Pasta ne kadar kusursuz olursa o kadar iyi cikiyor. 2)o pastanin uzerine atacagi cila (malzeme kalitesi) Cila uzun sureli olmali ki altindaki dumduz yuzeyi(pastadan cikan) korusun.
Seramik denilen sey de zaten dayanikli parlak cila aslinda mantiken..
Siz kusursuz bi pasta islemi yaptirin, (surekli pasta olmaz cunku) uzerine atacagi cila/boya koruma icin de (5 6 yikamada gider ol) arada kendi yapacaginiz cila takviyesi ile yuzeyi surekli parlak ve kalin tutarsiniz..
Seramik denilen sey de siz ugrasmak yerine 5 6ay kendi tutuyor o yuzden pahali zaten
Hayirli olsun yeniden
eyvallah
(04-02-2020, Saat: 20:24)serkankucuk demiş ki: Valla Barış hocam nerdeyse 10 yıldır detailing denen şeyi araştırır, takip eder hatta memlekette en iyi denilenlerle arkadaşlık etmisligim var Yani hangi işlem nasıl yapılır, kötü yapılırsa sonuç ne olur, hangi ürün ne işe ve ne kadar yarar baya tecrübe ettim. Günümüzde 400 liraya yapılan işin sonucunda dandik polishlerle arabanın her yeri çizik içinde kalır, sonra o pasta izleri tüm kapılarda, pencere diplerinde, siyah plastiklerde bembeyaz kalır, üzerine de bi wax sürer gönderirler, 2 hafta sonra o wax da kalmaz. Güneş altında arabanıza bi bakarsınız yaldir yaldir her yeri dalgalanıyor.
İşin özü 400e yapılan işi düzeltmek için 1000 liradan olursunuz. Bunu yaşayan da çok gördüm.