(06-10-2022, Saat: 12:26)Denizci demiş ki: (06-10-2022, Saat: 07:57)furtherquiterdeeper demiş ki: Araçta biri önde biri arkada olmak üzere 2 oksijen sensörü vardır. İkinciyi sökmek için arabanın altına girmek gerekiyor. İnternette yerini gösteren aşağıdaki gibi resimler var. Öndeki sensör normal çıkıyorsa arkadakini kontrol edin. O da normal çıkarsa soket ya da kablolarda sorun olabilir.
İnternette yaptığım araştırma neticesinde P0030 hatası öndeki sensörden kaynaklı. Arkadakinin soketide önde zaten onuda oradan kontrol edebilirim aslında.
soket kablolar düşük ihtimal ama haftasonu bir takip edeyim onlarıda.
Çevremdeki birkaç kişi sensörü söküp temizlet çözüm oluyor dedi. Egzozcular temizliyormuş. Pek mantıklı gelmedi ama deneyebilirim belki
Tam hakim değilim ama bu sensörün içinde bir ısıtıcı var sanırım. Hata kodunda ısıtıcı hatası yazıyor. Eğer öyleyse Sensör değişirse düzelecek.
Sensöre gelen voltajı ölçtüm normal.
Sensörün ohm değerlerini ölçtüm videoda söylediği değerlere göre oda normal.
Hocam selamlar,
sensörü söküp temizletme konusunu yabana atma derim.
Bozuk denen sensörün temizleme ile normal değerler verdiğini ben kendim tecrübe ettim ve çevremden de duydum. Yanlış hatırlamıyorsam parçanın ulaşımı da kolay bir yerde olduğu için işçilik ve zaman sorunu olacağını da sanmıyorum.
En azından denedim olmadı dersin, aklından çıkmış olur. Aftermarket firmalar bu ürünü direkt otomobil üretici firma için ürettiğinden bir anlaşma gereği sanırım kendileri satmıyorlar. Oyuzden muadillerini bulmak güç, bulsanız da temkinli yaklaşmakta fayda var. uzun ömürlü değiller ve doğru ölçüm yapmıyorlar. Doğrudan Subaru Orjinal parça kullanmak gerekir.
Oyuzden bu ağır yükün altına girmeden önce tüm yolları denediginizden emin olun derim ben.
Dipnot: yazılım ile kandirilamayacak sensör yok. Önemli olan sonrasında nelere sebep olacağı ve sizin bu duruma ne kadar hazır olduğunuz
Geçmiş olsun.