Arkadaşlar 2009 imprezam var LPG dusunuyorum sizin olumlu olumsuz değerlendirmeniz ne olur. Ümraniye Candan Otogaz Atiker grand kit için 10.000 lira diyor Lovato obd 2 isimli kit için de 12.500 lira diyor. Arkadaşlar lpg'den dolayı hani sorun yaşayan arkadaşlarımız var mı fikriniz ne olur racın Bu arada şehir içi ortalama 10 litre yakıyor İstanbul trafiğinde şehirler arası zaten test edemedim güncel LPG fiyatlarını baz alırsak ortalamaları kilometre de 1.10 tl gibi yakması gerekiyor. Sizce Atiker mi taktırayım yoksa Lovato mu. Lpg'yi taktıracak olduğum firma çok işinin ehli bir firma yani anlayacağınız montajdan ya da bir sıkıntım olmayacak Değerli arkadaşlarımın fikirlerini ihtiyacım var teşekkür ederim
TECNO KF8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ben arabayı aldığımda LPG yi elden geçirttim yine olmadı ve LPG yüzünden subap yaptırdım. Bu yüzden 2 yıldır kullanmıyorum. İlk muayenede de söktüreceğim. Ama kullanan hiçbir şey yaşamayanlarda var.
Benim düşüncem taktırmayın, ille de taktıracaksanız kaliteli taktırın, lavato derim.
Benim 2004 forester xt 2.0 atiker grand obd2 taktırdım 20000 km oluyor Bi sorun yok çok şükür. Şehir içi dışı ortalama 14 lt yakıyor. Uzun yolda sakin kullanımda bile 10 lt altına düşmedi. Turbonun devreye girdiği devirlerde kullanılırsa tüketim baya artıyor. Performans olaraksa lpg demi benzin demi göstergeye bakmazsanız anlayamazsınız. Mennunum açıkçası. Taktıracaksanız Lovato nun tek artısı regülatör basıncını daha uzun yıllar koruyabilmesi orada kalite farkı var onun dışında atiker de başarılı. Atikerin ahcr enjektörleri çok başarılı orada sorun yok. Ecu Obd2 bağlantısı ile aracın ecusundan bilgi alıp yolda sürekli düzeltme yapıyor fakire zengine düşme gibi Bi durum yok, yolda egsoz sıcaklığını veya afc-afl değerlerini takip ettiğimde benzinle yaklaşık aynı değerleri görebiliyorum örneğin. Marka dışında dikkat etmeniz gereken en önemli hususları sıralarsak 1.Öncelikle aracın maf sensörü, oksijen sensörü ve vuruntu sensörü ve bujileri kesinlikle sağlıklı olacak 2.Lpg bakır boruları tamamen 8 mm olacak. 3.Regülatör basıncı 1.2 ile 1.4 civarında olacak altına düşmeyecek 4. Nozul çapları 2.2 ile 2.5 arasında olacak. Bu motorunuza göre değişir. Benim 2.5 mesela önemi Bi konudur. 5. Enjektörleri manifolda olabilecek en yakın konumda olacak 6. Regülatör - enjektör arasındaki hortum uzunluğu 4 ünde de aynı olacak. Bunun dışındaki konular iyi bir ustanın yapabileceği şeylerdir. Motora ve kullanım tarzınıza göre map haritasında usta elle değişiklik yapabilir ama her usta yapamıyor bunu maalesef veya uğraşmak istemiyor. Yakıt masrafta yarı yarıya farkediyor o yüzden doğru montaj olursa araçta çok zorlamadan kullanılırsa lpg dülünebikirsiniz Seçim sizin kolay gelsin
Evet bugün LPG taktırdım. 12500 TL Lovato obd 2 diye bir zımbırtı inanın bana pişman oldum. Neden diye soracaksınız bende bilmiyorum sanki biraz performansı düştü
TECNO KF8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
LPG olayı taktır/geç bir olay değildir. Ustalık çok önemli tecrübe çok önemli ben yıllardır tüm araçlarıma LPG taktırırım ilk aracım hariç pişmanlık yaşamadım. Çünkü Urfa da montaj yapan yerin Citroën gibi yaygın bir markada bile tecrübesi yokmuş. Zaten Peugeot Citroën aynı araçlar biri olmasa diğerinde tecrübe edinmiş olma ihtimali vardır diye düşündüm, ayrıca o zamanların Prins ten sonra en pahalı kiti olan BRC taktırmıştım. 40lt ile şehiriçi 250 uzunyolda 400 km gidiyordu. Ama derdi de hiç bitmiyordu arıza lambası çukura düşünce yanan bir montaj düşünün artık nasıl montajsa. Neyse bu sıkıntılar artarken Sivas'a tayinim çıktı buradaki ustam öyle düzeltti ki aracı şehiriçi 385 uzunyolda 600 km yol yapar oldu bir de meğer gitmiyormuş araba bu aylardan sonra canavar gibi oldu. Sonra zaten Subaru ya geçtim tüm montajlarımı hep aynı ustaya yaptırdım çok şükür ne arıza lambası ne performans sıkıntısı hiçbir problem yaşamadım. Usta var prinsi rezil eder usta var atiker i vezir eder. Montaj çok önemli zaman zaman forumdan arkadaşlarım geldi benim ustaya montaj yaptırmak için, hatta 250 fark çıkıyor diye gelmeyen arkadaş oldu benle aynı kiti taktırdı hatta şöyle olsun böyle olsun diye de tarif verdiğimiz usta öyle bir montaj yaptı ki bir kit parası daha neredeyse düzeltmeye harcadı. Candan Mühendislik doğru montaj yapar diye düşünüyorum ancak LPG sonrası çıkan sorunlar genelde aracınızla ilgili oluyor. LPG iyi bir doktor gibi aslında hiç tölare ettiği durum olmadığı için benzinin tölare ettiği şeyleri LPG hoş görmeyecek ikaz lambası yakacaktır. Tabi kalibrasyon hassasiyeti benzin ile uyumlu yapılmış çok da bir sıkıntı yaşatmaz. En çok yapılan hata basınç ve enjektör hortum boyuyla alakalıdır. Sökülen soketleri genelde yanlış bağlanması yaşanmaz ama soketleri geri takmama durumu olabilir. Ayrıca depo şamandırası da arka koltuğa değil tamponabakmalıdur
(08-05-2023, Saat: 19:31)Cherkess demiş ki: LPG olayı taktır/geç bir olay değildir. Ustalık çok önemli tecrübe çok önemli ben yıllardır tüm araçlarıma LPG taktırırım ilk aracım hariç pişmanlık yaşamadım. Çünkü Urfa da montaj yapan yerin Citroën gibi yaygın bir markada bile tecrübesi yokmuş. Zaten Peugeot Citroën aynı araçlar biri olmasa diğerinde tecrübe edinmiş olma ihtimali vardır diye düşündüm, ayrıca o zamanların Prins ten sonra en pahalı kiti olan BRC taktırmıştım. 40lt ile şehiriçi 250 uzunyolda 400 km gidiyordu. Ama derdi de hiç bitmiyordu arıza lambası çukura düşünce yanan bir montaj düşünün artık nasıl montajsa. Neyse bu sıkıntılar artarken Sivas'a tayinim çıktı buradaki ustam öyle düzeltti ki aracı şehiriçi 385 uzunyolda 600 km yol yapar oldu bir de meğer gitmiyormuş araba bu aylardan sonra canavar gibi oldu. Sonra zaten Subaru ya geçtim tüm montajlarımı hep aynı ustaya yaptırdım çok şükür ne arıza lambası ne performans sıkıntısı hiçbir problem yaşamadım. Usta var prinsi rezil eder usta var atiker i vezir eder. Montaj çok önemli zaman zaman forumdan arkadaşlarım geldi benim ustaya montaj yaptırmak için, hatta 250 fark çıkıyor diye gelmeyen arkadaş oldu benle aynı kiti taktırdı hatta şöyle olsun böyle olsun diye de tarif verdiğimiz usta öyle bir montaj yaptı ki bir kit parası daha neredeyse düzeltmeye harcadı. Candan Mühendislik doğru montaj yapar diye düşünüyorum ancak LPG sonrası çıkan sorunlar genelde aracınızla ilgili oluyor. LPG iyi bir doktor gibi aslında hiç tölare ettiği durum olmadığı için benzinin tölare ettiği şeyleri LPG hoş görmeyecek ikaz lambası yakacaktır. Tabi kalibrasyon hassasiyeti benzin ile uyumlu yapılmış çok da bir sıkıntı yaşatmaz. En çok yapılan hata basınç ve enjektör hortum boyuyla alakalıdır. Sökülen soketleri genelde yanlış bağlanması yaşanmaz ama soketleri geri takmama durumu olabilir. Ayrıca depo şamandırası da arka koltuğa değil tamponabakmalıdur
İçimi rahatlattiniz gardaş
TECNO KF8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Benim aracımı aldığımda 100.000 km deydi. Şu anda 210.000 de. Bende ilk aldığımda LPG yi çok kullanmadım. Sadece uzun yolda kullanıyordum. 150.000 den sonra devamlı kullanmaya başladım. Benimkisi zavolli. Ama benim araştırmalarım ve deneyimlerime göre anlatmam gerekirse. Piyasada 2-3 tip enjektör var. En çok kullanılan Waltek tipi enjektör. Bunlar az yaktırıyor ama 3500 devirin üzerinde gidilmemesi gerekiyor (LPG ustasında aynı şeyi söylemişti) çünkü bunların hızı o devirlere yetişmiyor (performansın yüksek devirlerde düşük olma sebebi aynı zamanda) ve açık kalıyor buda sübapları yaktırıyor. Ben LPG deyken 2000-3000 devir aralarında kullanırım genelde. İkincisi arabayı fakirde kullanmamak gerekiyor. Ayarın önemi burada çıkıyor. Çünkü usta o zaman - Araba çok yakıyor diye gazı kıstırıyorlar Buda aracı fakir karışıma düşürüyor ve kısa zamanda sübap yaktırıyor demişti. Bakımları zamanında yapmak, fakirde kalmamak ve arabayı LPG de yüksek devirde kullanmamak gerekiyor. Benim bildiklerim böyle. Yanlışım varsa diğer arkadaşlar düzeltebilir.