Şimdiye kadar birçok model araç kullandım , değişik markalarda tecrübem oldu. Her markanın kendine göre avantaj ve dezavantajları olsa da bazen ilanlara göz atarken X marka aracı alacağıma B marka aracın hasar kayıtlısını mı alsam diye hepimizin aklından geçtiği olmuştur diye düşünüyorum.
Bu elbette bir tercih meselesi .Kimisi kalem gibi diye tabir edilen oynanmamış yıpranmamış araç almak ister, Kimisi boyaya değişene takılmaz , kimisi kazasız boyasız bir araç alayım , aklım rahat olsun diye düşünür. Tüm bu alternatiflerin yanında Özellikle üst segment araçlarda airbag açması sonucu ya da küçük bir şehir içi çarpışmada xenonlu farların kırılması gibi hasarlarda ciddi onarım maliyetleri çıkarılarak bu araçlar ağır hasar kayıtlı kategorisine ayrılabiliyor.
Yakın zamanda da araç almayı planladığım için ister istemez gözüme takılan bazı hasar kayıtlı ya da ağır hasarlı ( pert kayıtlı) araçlar oluyor. Tabiki fiyat konusunda uyguna alınıyor satarken de uygun fiyata satma durumu oluyor. Açıkçası her aracın da bir müşterisi çıkıyor. Bu konuda görüşlerinizi merak ediyorum açıkçası. Daha önce ağır hasarlı araç kullanan oldu mu aramızda. Ya da alıp satarken ne gibi durumlarla karşılaştık. Bu konuda tecrübesi olan arkadaşlar tecrübelerini burada paylaşırlarsa sanki hepimiz için faydalı olur kanaatindeyim.
İlk tecrübemi ben paylaşayım. Bütçe durumumu da dikkate alarak geçen sene 2006 model , ağır hasar kayıtlı bir citroen c4 almıştım. Fiyatı çok uygun olduğu için ve kondisyonu da fena sayılmaz işimi görür diye tercih ettiğim bir araçtı. Ağır hasar kaydı almasının sebebi tavanına kiremit ve çatı kökmesinden dolayı cam tavanın , ön camın , bagaj camının , ve arka kelebek camının çatlaması ve kaputun ezilmesi sonucu oluşmuş bir araçtı. Direklerde , C sütununda ince boya çizikleri dışında hiçbirşey yoktu. Tavan camı hariç kırılan çatlayan camlar değiştirilmiş ve o şekilde kullanılmıştı.
Bu araçla edindiğim genel kanı şu oldu. İlk sahibi garajda meydana gelen bu kazadan sonra aracını kaskoya verip parasını almış kaskodan aracı alıp kullanan kişiler de nasıl olsu peynir tenekesi fiyatına aldık diye aracı epey hor kullanmışlar. Aracın genel kaporta boya, şase ve iç döşeme durumlarında dikkate değer bir sorun olmasa bile kullanan kişinin genel bakışı " nasıl olsa ucuza aldım diye doğru düzgün bakım bile yapmamış olmasıydı. Arabanın her yerinde ya bir japon yapıştırıcısı , yada bir slikon kalıntısı , çift taraflı bant, plastik kelepçe çıkıyordu.
Subaru da ağır hasarlı araçlar aslında çok ta ağır hasarlı olmaz. İki ön far ön düzen, radyatör izgara vs zaten dünyanın parası çıkıyor. Çok ufak kazalarda bile ağır hasar kaydı parça fiyatlari nedeniyle çıkabilir. Burada önemli olan kazanın resmi varsa değişen parça listesi ayrıca on amortisör kule kontrolü ve şase kontrolünun yapılmasıdır. Geri kalanlar sadece bir kayıttan ibarettir. Kısaca kontrol edilerek alınabilir. Satarken de çok zorlanma olmaz.
Burada önemli olan aracın kaza anındaki halini görebilmek benim için önemli. Kendi aracımı aldıktan hemen sonra servise çekilmiş 2.0 impreza vardı perde hava yastığı açmış. Bir kapı kaput ve bir camurluktan hasarı vardı. O aracı alıp binerdim ama piyasada kazayı makyajlayip çıtır hasarlı diye satılan araç çok onlara bulamam sahsen
Benim zamanında 16 bin TL ye aldığım aracın 27 bin tl ağır hasar kaydı bulunmaktaydı. düzgün düşük km li olanların piyasa değerleride maksimim 25 26 bin tl civarlarındaydı. Ben aracı tanıdıktan aldım. Hala kullanıyorum pandemi dönemini saymazsak 2-3 yıl içerisinde 150 bin km ye yakın yol yaptım araç şuanda 340bin kmde neredeyse. Birde aracı sınırlarının dışında dağ bayır nehir çamur ortamlarda çok kullandım. Ama hiç bir zaman mekanik ve elektronik aksamda bakımlarını aksatmadım ve değişmesi gereken parçaları zamanında bozulmadan değiştirdim. Yağ bakımlarını da 8-9 bin km de sıvı bakımlarını ise senede bir her kışa girmeden önce yaptım ne yağ yakması nede bir ml su eksitmesi var. Araç 5 senedir bende sadece marş kömürleri için yolda kaldım açtığımız da da zaten usta orjinal abi bunlar dedi değiştirdi ve teslim etti. Ağır hasarlı kayıtlı arabayı kullanmak tercih meselesi. Bütçenin altında eğer iyi toplanmışsa alınabilir. Ama bazı şeref yoksunu insanlar ağır hasar kayıtlı araçları bile hatasız satmaya çalışıyorlar. Böyle araba alındığında hem can güvenliği büyük risk teşkil edilebiliyor hemde satarken çok değer kaybı yani zarar edilebiliyor.
Aracın şase ve ana taşıyıcı aksamlarında hasar yok ise ağır hasarlı araç alıp kullanmakta bi sakınca yok. Ben kullandım. . Dikkat edilmesi gereken; eğer açılmışsa hava yastıklarının geri sağlam çalışır olarak yerlerine takılmış olması ve aracın tamirinin düzgün orjinali şekilde yapılması. Kesilip birleştirme yapılmamış olması ki subaruda bu yöntem çok zor zaten.
Güzel bir konu olmuş Ben de aldım. Mevcut hasarsız haliyle o model bir aracı almaya bürçem elvermiyor yada o kadar bütçe ayırmak istemiyorsam alırım. önemli olan hasarını bet olarak makyajlanmamış haliyle görmem bilmem ve nasıl tamir edildiğini bilmem. Ondan dolaydır ki bazı kazalı araçlar toplanmış yürüyeninden daha pahalı satılıyor.İnsanlar emin olduğu gördüğü şeyi almak istiyor çünki.Maksat kullanmaksa özellikle ve sorun çıkarmasınsa temel aksamları düzgün araç alınır.Keyiflede binilir. Bir ayrıntıyı da eklemek lazım;Benim abim kabortacı ve işinde oldukça iyidir güvenirim.Ina güvenerek kazalı aldım.Yoksa cesaret edemeyebilirdim.
İyi akşamlar herkes e benim aracım da ağır hasar kayıtlı 2007 subaru forester kazalı fotoğraflarını görerek aldım aklım da soru işaretleri çok vardı hatta alırken Bir hayli endişelendim ya başka sorunları varsa diye; ve bu benim ilk Subarum ve arabayla tanıştık dan sonra resmen hastası oldum çok memnunum iyi ki almışım yakında zaman da yurt dışına yerleşeceğim ve bunun için satmayı sadece düşündüm ama eğer ihtiyacım olmazsa satmayacağım ve gittiğim yerde dizel forester almayı düşünüyorum. Sağlıkla huzurla ve tabiki Subaruyla kalın
Ağır hasar kaydı artık son 3 4 yıldır çok kolay veriliyor gördüğüm kadarıyla. Kuzen bundan önceki aracı ile otoban bağlantısında gözüne güneş gelince frensiz şekilde yaklaşık 60 km/h ile öndekine vuruyor. Öndeki Passat'ta tamponla ilgili hafif bir sıkıntı olsa da kendi aracı ağır hasar kaydı aldı, hatta sigorta perte çıkarttı. Naçizane, ön konsol değişimi (Airbagler dahil olarak) bir de motorda radyatör vb değişimi ile eskiden olsa gayet de rahat tamir ettirip devam edilirdi. Ağır hasar kayıtlı olması halinde şase, direkler vb oynamamış olmasını tercih ederim, işlem varsa mutlaka yetkili serviste olacak, yine tamir, parça değişimi vb işlemler varsa yetkili servis ya da kendini kanıtlamış özel servislerden birinde olacak, diye düşünürüm.
Ağır hasar kaydının neden verildiği de önemli. Öncelikle yangın ve sel hasarlı araçlardan uzak durmak gerekir. Ne yazık ki çoğunluk değişen ve boyalı parçalara takıldığı için işin aslını gözden kaçırıyorlar. Yanmış bir aracın kaportasını boyayıp kullanabilirsiniz ama o metalin özellikleri değişmiştir artık. Bir çarpışma anında orijinal metalden farklı metalürjik özelliklere sahip bu metal aynı oranda koruyucu olmayabilir. Ha keza sel hasarlı araçların özellikle elektrik/elektronik sistemler açısından birer saatli bomba olduğu hepimizin malumudur. Gizli pas konusuna girmiyorum bile. Daha önce benim de ağır hasarlı araç almışlığım var ancak sadece arkadan darbeli olursa böyle bir araç alırım. Önden/yandan darbeli veya takla atmış araç almak ciddi anlamda kumardır. Konuştuğum ustaların çoğunluğu özellikle önden çekişli araçlarda önden ağır kaza yaptıktan sonra bir daha kolay kolay ön düzen ayarı tutturamadıklarını söylüyor. Subaru'da kullanılan sandviç şasi nedeniyle şaside bir hasar oluşmadığı sürece ağır hasarlı araç alınabilir. Mehmet de çok iyi biliyor Subaru'da şasi bozuldu mu bir daha düzelmiyor.