(19-07-2020, Saat: 23:25)sea demiş ki: Gecen yaz rampalarda benzeri sıkıntım olmuştu. Araç çok yüklü, rampalar uzun, dış ortam sıcaklığı aşırı idi. Bu yaz tatile çıkmadan radyatörü bir büyüğü ile (Oris, 2.6 cm genişliğinde) değistirttim. Faydasını gördüm ancak mucize olmadığını söylemeliyim. Dik rampalarda geçen sene 103-104 derece gormüşlüğüm vardı. Bu sene 100 dereceye kadar gördüğüm oldu ama henüz üstünü görmedim. Ben ilk fırsatta silindir kapak contasını ve devirdaimi de degistirttireceğim. Onların da hararet ile ilişkisi olduğunu düşünüyorum.
Sent from my MI 5 using Tapatalk
Olay aslında radyatör değil, bu konuda daha önceden de yazmışlığım var. Olayımız otomatik şanzıman olan araçlarda radyatör sadece soğutma suyunu değil şanzıman yağını da soğutmakla mükellef, hal böyle olunca şanzımanın yüksek devir çevirdiği durumlarda radyatör soğutmayı normal devrinde yapmaya çalışırken şanzıman yağı ise soğuyamadan devirdaim yapmak zorunda kalıyor. Bu durumla mücadeleyi en iyi yağ soğutucusu takarak yaparsınız ve kökten çözüm olur. Plakanın altındaki boşluğa denk gelecek şekilde uzun tip olan yağ soğutucu lar işinizi çözecektir. Hyundai Starex ve Astra larda uzun tip soğutucu gördüğümü hatırlıyorum tabi bunun kutu şeklinde değil radyatör şeklinde olanını seçeceksiniz. Radyatör ün kendisinden daha uyguna geliyor zaten. Bu soruna farklı çözüm getiren bir iki kişi daha var. Biri manuel subaru radyatörün geçip yağ soğutucu takmıştı, diğeri 3. Bir fan takmıştı Tofaşın fanıydı harareti çok hızlı düşürüyorum, bir diğeri pahalı olan yöntem ise 2-3 Bin dolar verip Mishimoto marka radyatör alan var. Genel bir tavsiyem de soğutma sıvısı a Motul Mo Cool ekleyin. Tabi bu çözümlerden birini uyguladıktan sonra yapın bu işi.