1.0 TSI vb motorlar ilginç kapasitede güç üretebiliyor (Yeni teknoloji, üstelik Alman mühendisliğine ciddi saygı duyuyorum) elbette bu motorların güç anlamında artıları olacaktır. Ancak yazılanlardan yanlış anlamadıysam, naçizane affınıza sığınarak bir yorumum var,
(1,0 ya da 1,4 TSI'ın 2,0 motoru geçmesi noktasında) Bazı olası faktörler şöyle olabilir mi? 1) 2,0 kullanan "aşırı" demesek de, eksik cesaret gösteriyordur (Yarışılan ortamda aracını kaydırma,/bir yerlere vurma, motor problemi yaşama vb), 2) (1,0 ya da 1,4) Düşük hacimli motorlu araç yöneticisi açık ara direksiyon hakimiyetinde, vites değiştirme zamanlamasında, gaz pompalama, devir yükselterek ara hızlanma kabiliyeti/odaklanması/zamanlaması gibi noktalarda üstatlaşmıştır, 3) 2,0 kullanan -mesela cvt'de yeni keşfettim, dün gece- 1 ila 3 cm arası pompalayarak basıp değil de, gaza direkt köküne kadar basarak yükleniyordur (Dün gece keşfettim, 1-3 hafif trafikte, 2-4 cm arası boş trafikte gaz pompalanırsa devir ve çekişe epey olunlu etki ediyor ara hızlanmada), ve yine 2,0 kullanan -eğer cvt ise- başlangıç ve ara hızlanmada 3,250 3,400 hadi 3,500 olsun (Ki bu 50 100 devir bile saniye farkı ile hızlanmayı yavaşlatır) optimum devir olarak bahsedebileceğimiz 3,400 civarına yükseltip / vitesi sola çekerek) ve 4,5 5,0 devirlere kadar (Düzlüğün ihtiyacına göre 6 7 lere kadar gidilebilir) hızlanmanın yükselmesini sağlamıyor (Herşeyi vitesten beklememek lazım) ve ciddi zaman kaybediyordur... Son olarak 114 ya da 115 bg lik ve cvt'li şanzımanlı motora sahip olan arkadaşlarım araçlarımız yavaş diye üzülmesin. Ara hızlanmalar için, trafik durumuna göre 1 ila 3, trafik çok boş ise 2 ila 4 cm arası pedalı pompalamayı / yaylandırmayı denesinler (Ayağınızın altında 3 4 cm den fazla basınca veya kısa/hızlı ve nazik pompalama yapmayınca patlayacak olan bir esnek bir pilates topu ya da balon olduğunu düşünebilirsiniz) Ölçüler şehir içi trafik ve pedala basma başlangıç noktalarından itibaren, 30 40 ile 50 60 arası hızlanma için geçerlidir. Şehirlerarası 80 100 vb ara hızlanmalar için orta basış seviyesinde benzer ölçülerde yaylanma denenebilir. Ancak unutmamak gerekiyor ki, bu araçlar performans aracı olmadığı için bahse konu uygulamalar zarar verir mi bilemiyorum. Dikkatli olmakta fayda var. (Bir diğer yöntem cvt şanzıman vites kolunun sola (L) çekilmesi ancak bu tavsiye edilmiyor bildiğim kadarıyla, sadece dik yokuş iniş / çıkış kullanımına yönelik tavsiye edilmekte)
Ertuğ 1.0 TSI 2.0 atmosferik Subaruyu sinek gibi geçiyor defalarca denendi şoförlük falan hakgetire. 4000 devirde 205 km hiza ulaşan bir motor 1.0 TSI 115 HP 200 nm
(22-02-2020, Saat: 16:21)static demiş ki: Düz yolda herkes gider zaten abi. Ama şu bahsettiğin kapışmayı dört gözle bekliyoruz.
SNE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Valla denemesi bedava aracını denemek isteyen cumartesi Aricana gelsin ne kadar hızlı gidiyor arabası görsün geçiyorsa da 115 HP araci nasil zorla geçtiğine şahit olsun. Ama tavsiye etmem aracınızdan soğursunuz viraj dahil buna. Bana zorla Subaru yu gomdurmeyin hahahhaha.
basgannn 1.6 dizel pecobaruyla alırım anahtarını haberın olsun
(22-02-2020, Saat: 18:21)nitro37 demiş ki: Ertuğ 1.0 TSI 2.0 atmosferik Subaruyu sinek gibi geçiyor defalarca denendi şoförlük falan hakgetire. 4000 devirde 205 km hiza ulaşan bir motor 1.0 TSI 115 HP 200 nm
2,0 Subaru'daki torklar, beygirler nereye gitti abi ben anlamadım ki?!
(22-02-2020, Saat: 18:21)nitro37 demiş ki: Ertuğ 1.0 TSI 2.0 atmosferik Subaruyu sinek gibi geçiyor defalarca denendi şoförlük falan hakgetire. 4000 devirde 205 km hiza ulaşan bir motor 1.0 TSI 115 HP 200 nm
2,0 Subaru'daki torklar, beygirler nereye gitti abi ben anlamadım ki?!
Şanzıman ve iletimde ciddi kayıp var birde kasa olarak ağır arabalar subarular. Misal Benim Skoda 1240 kg 115 HP 200 tork 0-100 9. saniye. Legacy sport vagon 1480 kg 160 HP 0-100 kaç saniye sistemde bakın.