Tabi kur etkisini de düşünmek lazım. Son iki yılda euro-dolar neredeyse ikiye katlandı; dolayısıyla birinci el fiyatları coştu. Doğal olarak bu durum ikinci el piyasasına da yansıdı. Hem de iki şekilde: Birincisi, sıfır araç fiyatları zıplayınca, araç almayı veya değiştirmeyi düşünen vatandaş ikinci el piyasasına yöneldi ve arz-talep dengesi talep lehine değişti. İkinci olarak, sıfır otomobilden kaynaklı domino etkisi. Yani 100 bin TL'lik bir aracı sıfır alıp plakayı taktıktan sonra sattığınızda %15 düşük satarsınız (85 bin TL civarına satarsınız). Sonra her yıl belirli bir düzeye inene kadar araç %10 değer kaybeder (yani ikinci yıl 77 bin TL'ye satarsınız). Şimdi aracın fiyatı 200 bin TL'ye çıktığında, aracı plakayı taktıktan sonra %15 daha düşüğe (170 bin TL'ye), sonraki yıl ise bunun %10 daha düşüğüne (yaklaşık 153 bin TL'ye) satarsınız. Dolayısıyla aynı aracın 2 yaşındaki modelinin fiyatı 77 bin TL'den 153 bin TL'ye çıkmış olur. Mehmet Bey'in bahsettiği forum kaynaklı vatandaştaki bilinç ve ilgi artışını da göz ardı etmemek lazım tabi. Günümüzde herkes ("herkez" değil herkes) ne alacaksa alsın (kalemden otomobile) önce bir internete girip araştırıyor, yorumları okuyup ve varsa videoları izleyip öyle karar veriyor. Bu süreçte, forumumuzun hem bilgi hem de görsel (fotoğraf-video) olarak çok önemli bir katkı koyduğu da ortada. İyi ki varız, Allah birliğimizi daim kılsın
STF YOUTUBE KANALIMIZA ABONE OLMAYI ve VİDEOLARIMIZI BEĞENMEYİ UNUTMAYIN! Subaru kullanıcılarını bilgilendirmeye devam ediyoruz. Kanalımıza abone olarak bizlere destek verebilir ve yeni videolardan haberdar olabilirsiniz. ABONE OL VİDEOYU TAM İZLE |
Reklam Alanı Sizde Bu Alana Reklam Vermek İçin TIKLAYIN |
Favori İlanlar
0
655 Konuyu Beğen
92516