(24-06-2020, Saat: 07:57)dorukkotan83 demiş ki: (04-05-2020, Saat: 17:16)legacyserdar demiş ki: https://sahi.io/s/8RCN4wn6
Merhabalar
Arac benim eski aracim ilgilenecek olursa bende cevap verebilirim.
Sayılarla.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-o...lter=false
325bin KM biraz korkutuyor. 2-3 yıl sağlıklı binebilmek için ne kadar bir bütçe ayırmam lazım.
Hayırlı günler.
Bu soruya şöyle genel bir cevap verebiliriz. Bir aracın bakım masrafları işçilik + Parça ederinden oluştuğu için söz konusu subaru da bizim canımızı yakacak parçaların sağlık durumuna bakmak lazım. Subaru da bakım olarak bize epey masraf çıkaracak bölgeler nedir dediğimiz de akla ilk gelen tabiki motor durumudur. Eğer aracımız motor olarak sağlıklı ise geriye kalan bölgeler Şanzıman, ön arka difransiyel, iç dış akis başları, tüm sensörler ve tüm beyinlerdir. Abs beyni şanzıman beyni vs gibi. Subaru da klasik 10k bakım masrafı yer yer değişmekle beraber 550/650 arasıdır. Bu miktar hemen hemen her yıl cebinizden zaten çıkacaktır. Bu miktarın üzerine ( Motor sağlam olarak düşünüyoruz ) bozulabilecek parçaların rot başı, tabla fişekleri, viraj denge cubuk lastikleri, diskler balatalar, patlak amortisör tamirleri gibi masraflarda eklendiğinde yine yer yer değişmekle beraber masrafınız 2000/3000 arası olur. Tabi bu genel bakım masrafını 3 yıl içinde sadece bir kere yaparsınız. Şimdi motor da su kaçağı, deforme olmuş conta, değişmesi gereken radyatör ve ona bağlı hortum, motor subap ayarı yada değişikliği gibi sorunlar olduğunu düşünelim ( her ne kadar düşünmek istemesemde :
) İşte subaru maceranız aslında burada başlıyor yine yer yer değişmekle beraber masrafınız minumum 3000 maksimum 7000 tl tutacaktır. Bunun üzerine iyi yapılamamış bir işçilik, usta hatası yada ömrünü tamamlamış bir segman/yatak eklendiğinde ki bu motor rektefiye olacak anlamına gelir. Masrafınız 10000/25000 arası gibi bir rakam olacaktır. Peki şimdi bu acı seneryoyu herkes yaşıyor mu ? subaru konusunda deneyimsiz olan ve ilk defa subaru alan ( 10 yaşından büyük ) 10 kişiden en az 3'ü ilk subarusunda bu sorunları yine ilk 6/7 ay içinde yaşıyor. Peki bunun sebebi nedir ? Sebeplerini İyi kontrol edilmeden alınan araçlar, eşden dosttan tanıdıktan aldık sorun yoktu şeklnde alınan araçlar, görüntüsüne kozmetiğine veya değişen boyanan parçalarına dikkat edilirken yukarıda saydığım parçaları görmezden gelinerek alınan araçlar, KM si çok düşük diye alınan araçlar olarak düşünebiliriz.
Yukarıda yazdığım seneryoları yaşamamak için almadan önce aracın genel kontrolü ile beraber yine yukarıda saydığım parçaların sağlık durumlarına çok iyi bakılması lazım. Bakımları referansları sağlam servislerde zamanında yapılmış olması benim için aslında ilk kriterdir. Bakımlı bir subaru rutin masraf dışında çok nadir masraf çıkartır. Model eskidikçe alırken yapacağımız kontroller daha da önemli hale gelir. Sonuç olarak konumuzun ana fikrine şunu yazabiliriz ''iyi kontrol et ki canın acımasın acıyacksa da az acısın ''