Herkese merhabalar,
Bildiginiz uzere, araclarimin peryodik bakim ve onarimini mumkun oldugunca kendim yapmaktayim. Agir islemler icin de devreye guvendigim ustam giriyor. Bu sayede hem eglenmis oluyorum hem de iscilik ucretinin cebimde kalmasini sagliyorum.
Gectigimiz yaz mazda cx9 direksiyon hidroligi degisimi paylasimimda hava kompresoruyle calisan pompadan bahsetmistim. Kucuk islemler icin ideal iken, buyuk islemler icin iskenceye donusuyor. Bende daha buyuk kapasiteli min 8Lt lik urun aramaya basladim. ortalama $100 dan baslayan ve manuel calisan sistemler mevcut. Bu sistemi kendim yapmaz miyim diye arastirirken internette daha once yapilmis olanlarini gordum ve denemeye karar verdim. Her yil evin onundeki buzlari eritmek icin aldigim tuzlardan geriye kalan kovalari degerlendirebilecegimi farkettim. Bu sezon son 1 tane kapakli kovam var ve gecen gunlerde atacaktim unuttugum icin garajda buldum. Benim sistem ortalama $12 a mal oldu. Eger istenilirse bedava veya $1 a da halledilebilir. Burasi tamamen size kalmis bir durum.
Yaptigim sistemde kullandigim urunler, PVC boru adaptoru. Disi - erkek parcalar. Bunlardan bir tanesi tipali. Su ve hava tesisatlari icin kullanilan vidali adaptorlerden. disi-erkek parcalar. Maket bicagi veya istege bagli olarak matkap kullanilabilir. birde uygun olcude anahtar. Sert plastikten yapilmis akvaryum hortumu.
Kullandigim parcalar:
Gelelim asama asama montajina. (15dk lik islem)
1. Asama: Kova kapagi uzerine uygun olculerde delikler acmak.
2. Asama: Pirincten yapilma adaptorleri delige monte etmek.
3. Asama: PVC adaptorler icin uygun olcude delik acip, bu delige adaptorleri yerlestirip, PVC yapistiricisi veya baska bir yapistiriciyla sabitlemek. Bu cikisa elektrikli supurge / hali yikama makinesini takacagiz.
4. asama: Borularin montaji. Bu asamada kovanin icinde, princ adaptorlere bagli bir boru koymaniz lazim. bu borunun uzunlugu kova yuksekligine bagli olarak yarisina kadar uzanmasinda fayda var. Vakum kismindan yag cekmeyecek sekilde farkli kenara denk gelmeli.
5. asama: kovanin disinda kalan ve butun islemde kullanacagimiz borunun montaji. Bu boru uzunlugu tamamen size bagli. Eger kovayi aracin onunde yerde tutacaksaniz tahminimce 4mt lik bir boru isinizi gorecektir. Eger daha yakinda duracak derseniz daha kisa kullanilabilir. Bu kisim icin tam olcu veremeyecegim. PVC adaptorun bir ucunu tipali tercih etmemdeki sebep, kullanmadigim zamanlarda veya ici doluyken herhangi bir kaza sonucu dokulme veya icine birsey dusmesinin onune gecmek icin.
Bu sistemi nasil kullanacaksiniz?
Oncelikle sistemin ana parcasi olan elektrikli supurge veya hali yikama makinesi kullanmak gerekiyor. Makinenin vakum borusunu PVC adaptore taktiginizda kovanin icindeki havayi cekecek. Kovanin icine tek hava girisi pirinc adaptore bagli borudan olacagi icin bu sayede istenilen sivi kovaya dolacak. Nargilenin su koyulan kismindaki mantik ile ayni. boru kovanin dibinde de olsa degisen birsey olmayacak. Kovanin buyuk olmasi tam dolmayacagi icin makinenize sivi gitmesini onleyecek. Ayarlamasini iyi yapmaniz durumunda zaten sivi, makine tarasindan cekilmeyecektir.
Bu sistemi neden yaptim?
Araclarimdan bir tanesinin motoru ortalama 8,5-9lt yag aliyor. yag tipasi motorun yan kisminda olmasi ve yeterli mesafenin olmamasindan dolayi tipayi acinca cikan yag basincli geliyor ve motor parcalari ve tekerlek iclerine yag sicriyor. Birde yere fazla yag dokuluyor. Lift im olmadigi icin orasi icin bir aparat yapmadim. cunku aracin altina koyabilecegim tepsinin kapasitesi 4 lt. kova koyamiyorum o kadar yuksek degil. Temizlemesiyle ugrasmamak icin de boyle bir fikir aklima geldi.
Yag kontrol cubugundan iceriye boruyu sokup en sona kadar ittiriyorsunuz. son ulastigi durdugu nokta zaten yag cubugunun degdigi nokta ve cekim isleminde butun yagi disari aliyorsunuz. Motorun hafif sicak olmasi yagin akiskan olmasini saglayacagi icin vakum islemi daha kolay oluyor. Ben bu islemi yaptiktan sonra aracin altindan tipayi acip, bozuk contasini degistirecegim. hazir acmisken de kalan 1 bardak yagi da disari almis olacagim. boylece etraf temiz kalacak. Fakat bu sistemi baska isler icinde kullanabilirsiniz.
Ornegin:
1- Sanzuman yag cubugundan iceri sokup, sanzumandan cekebildiginiz kadar yag cekip, cektiginiz miktardaki kadar temiz yagi sanzumana koyabilir ve arac calistirildiktan sonra cubuktaki seviyeye gore ekleme yapabilirsiniz. En ucuz iscilikli sanzuman servisi.
2- Direksiyon hidroligi degisimi icin kullanabilirsiniz. rezervuara gelen boruyu cikartip uygun bir adaptor ile bu boruya yani sisteme takabilirsiniz. rezervuar uzerindeki borunun cikartildigi delik de bir tipa veya tornavida ile tikanip, sisteme taze yag eklenir. vakum, sistemden kirli yagi cekerken, doldurdugunuz taze yag sisteme gider ve sistemde hava kalmaz.
3- Fren hidroligi degisimi icin de kullanilabilir. Fakat bunun icin farkli bir adaptor gerekecektir. Bu islem icin detayli bilgiyi aksilik olmazsa onumuzdeki yaz asama asama anlatacagim.
4- Defransiyel yagi degisimi icin kullanabilirsiniz. Aracin arka defransiyel yagini degismek kolay. Fakat on taraf biraz daha zor. cunku aracin altina girmeniz gerekmektedir. Subarularda ozellikle on defransiyel yag kontrol cubugu vardir ve o cubuk cikartilik delikten iceriye boru sokularak sistemden defransiyel yagi cekilip yeni yag eklenebilir.
Ornekler arac ile sinirli kalmayip baska islemler icin de kullanilabilir. Borular mazot veya benzin ile etkilesim yapip eriyebilir. o yuzden islem yaptiginiz sivinin turune gore hareket etmelisiniz.
Bildiginiz uzere, araclarimin peryodik bakim ve onarimini mumkun oldugunca kendim yapmaktayim. Agir islemler icin de devreye guvendigim ustam giriyor. Bu sayede hem eglenmis oluyorum hem de iscilik ucretinin cebimde kalmasini sagliyorum.
Gectigimiz yaz mazda cx9 direksiyon hidroligi degisimi paylasimimda hava kompresoruyle calisan pompadan bahsetmistim. Kucuk islemler icin ideal iken, buyuk islemler icin iskenceye donusuyor. Bende daha buyuk kapasiteli min 8Lt lik urun aramaya basladim. ortalama $100 dan baslayan ve manuel calisan sistemler mevcut. Bu sistemi kendim yapmaz miyim diye arastirirken internette daha once yapilmis olanlarini gordum ve denemeye karar verdim. Her yil evin onundeki buzlari eritmek icin aldigim tuzlardan geriye kalan kovalari degerlendirebilecegimi farkettim. Bu sezon son 1 tane kapakli kovam var ve gecen gunlerde atacaktim unuttugum icin garajda buldum. Benim sistem ortalama $12 a mal oldu. Eger istenilirse bedava veya $1 a da halledilebilir. Burasi tamamen size kalmis bir durum.
Yaptigim sistemde kullandigim urunler, PVC boru adaptoru. Disi - erkek parcalar. Bunlardan bir tanesi tipali. Su ve hava tesisatlari icin kullanilan vidali adaptorlerden. disi-erkek parcalar. Maket bicagi veya istege bagli olarak matkap kullanilabilir. birde uygun olcude anahtar. Sert plastikten yapilmis akvaryum hortumu.
Kullandigim parcalar:
Gelelim asama asama montajina. (15dk lik islem)
1. Asama: Kova kapagi uzerine uygun olculerde delikler acmak.
2. Asama: Pirincten yapilma adaptorleri delige monte etmek.
3. Asama: PVC adaptorler icin uygun olcude delik acip, bu delige adaptorleri yerlestirip, PVC yapistiricisi veya baska bir yapistiriciyla sabitlemek. Bu cikisa elektrikli supurge / hali yikama makinesini takacagiz.
4. asama: Borularin montaji. Bu asamada kovanin icinde, princ adaptorlere bagli bir boru koymaniz lazim. bu borunun uzunlugu kova yuksekligine bagli olarak yarisina kadar uzanmasinda fayda var. Vakum kismindan yag cekmeyecek sekilde farkli kenara denk gelmeli.
5. asama: kovanin disinda kalan ve butun islemde kullanacagimiz borunun montaji. Bu boru uzunlugu tamamen size bagli. Eger kovayi aracin onunde yerde tutacaksaniz tahminimce 4mt lik bir boru isinizi gorecektir. Eger daha yakinda duracak derseniz daha kisa kullanilabilir. Bu kisim icin tam olcu veremeyecegim. PVC adaptorun bir ucunu tipali tercih etmemdeki sebep, kullanmadigim zamanlarda veya ici doluyken herhangi bir kaza sonucu dokulme veya icine birsey dusmesinin onune gecmek icin.
Bu sistemi nasil kullanacaksiniz?
Oncelikle sistemin ana parcasi olan elektrikli supurge veya hali yikama makinesi kullanmak gerekiyor. Makinenin vakum borusunu PVC adaptore taktiginizda kovanin icindeki havayi cekecek. Kovanin icine tek hava girisi pirinc adaptore bagli borudan olacagi icin bu sayede istenilen sivi kovaya dolacak. Nargilenin su koyulan kismindaki mantik ile ayni. boru kovanin dibinde de olsa degisen birsey olmayacak. Kovanin buyuk olmasi tam dolmayacagi icin makinenize sivi gitmesini onleyecek. Ayarlamasini iyi yapmaniz durumunda zaten sivi, makine tarasindan cekilmeyecektir.
Bu sistemi neden yaptim?
Araclarimdan bir tanesinin motoru ortalama 8,5-9lt yag aliyor. yag tipasi motorun yan kisminda olmasi ve yeterli mesafenin olmamasindan dolayi tipayi acinca cikan yag basincli geliyor ve motor parcalari ve tekerlek iclerine yag sicriyor. Birde yere fazla yag dokuluyor. Lift im olmadigi icin orasi icin bir aparat yapmadim. cunku aracin altina koyabilecegim tepsinin kapasitesi 4 lt. kova koyamiyorum o kadar yuksek degil. Temizlemesiyle ugrasmamak icin de boyle bir fikir aklima geldi.
Yag kontrol cubugundan iceriye boruyu sokup en sona kadar ittiriyorsunuz. son ulastigi durdugu nokta zaten yag cubugunun degdigi nokta ve cekim isleminde butun yagi disari aliyorsunuz. Motorun hafif sicak olmasi yagin akiskan olmasini saglayacagi icin vakum islemi daha kolay oluyor. Ben bu islemi yaptiktan sonra aracin altindan tipayi acip, bozuk contasini degistirecegim. hazir acmisken de kalan 1 bardak yagi da disari almis olacagim. boylece etraf temiz kalacak. Fakat bu sistemi baska isler icinde kullanabilirsiniz.
Ornegin:
1- Sanzuman yag cubugundan iceri sokup, sanzumandan cekebildiginiz kadar yag cekip, cektiginiz miktardaki kadar temiz yagi sanzumana koyabilir ve arac calistirildiktan sonra cubuktaki seviyeye gore ekleme yapabilirsiniz. En ucuz iscilikli sanzuman servisi.
2- Direksiyon hidroligi degisimi icin kullanabilirsiniz. rezervuara gelen boruyu cikartip uygun bir adaptor ile bu boruya yani sisteme takabilirsiniz. rezervuar uzerindeki borunun cikartildigi delik de bir tipa veya tornavida ile tikanip, sisteme taze yag eklenir. vakum, sistemden kirli yagi cekerken, doldurdugunuz taze yag sisteme gider ve sistemde hava kalmaz.
3- Fren hidroligi degisimi icin de kullanilabilir. Fakat bunun icin farkli bir adaptor gerekecektir. Bu islem icin detayli bilgiyi aksilik olmazsa onumuzdeki yaz asama asama anlatacagim.
4- Defransiyel yagi degisimi icin kullanabilirsiniz. Aracin arka defransiyel yagini degismek kolay. Fakat on taraf biraz daha zor. cunku aracin altina girmeniz gerekmektedir. Subarularda ozellikle on defransiyel yag kontrol cubugu vardir ve o cubuk cikartilik delikten iceriye boru sokularak sistemden defransiyel yagi cekilip yeni yag eklenebilir.
Ornekler arac ile sinirli kalmayip baska islemler icin de kullanilabilir. Borular mazot veya benzin ile etkilesim yapip eriyebilir. o yuzden islem yaptiginiz sivinin turune gore hareket etmelisiniz.