Yatay olması nedeniyle boxer ve flat motor benzerdir ama boxer farklıdır iyidir hoştur güzeldir.
Şöyle ki boxer motor da sağ veya sol taraf silindirlerinin her ikisi de aynı anda üst veya alt ölü noktada değiller. Örneğin sağdaki iki pistonun her ikisi de üst ölü noktaya çıkarken biri egsoz biri sıkıştırma, diğer tarafta alt ölü noktaya doğru giden iki pistonun biri emme biri ateşleme şeklinde
değildir.. Böyle olursa boxer değil flat oluyor. Bu ve buna benzer olup yatay motor denilen motorlarda var bildiğim kadarıyla. Bunların boxer gibi titreşimsiz çalışması imkansız ve balans parçası var.
Boxer da ise aracın önünde ki iki piston (sağ ön ve sol ön) alt ölü noktaya giderken, arkada kalan iki piston (sağ arka ve sol arka) üst ölü noktaya doğru gider. Bu yüzden tam karşılıklı çalışır pistonlar. Bu durumda titreşimsiz çalışan bir motor ve motor balansı için gerekli olan ilave parçaya ihtiyaç duymaz.
Boxer motor kendi içinde zaten mekanik ve geometrik olarak dengeli çalışan bir motor. Birde yapısı nedeniyle daha aşağıya ve aracın tam ortasına konumlanınca bize ağırlık merkezinin aşağı çekilmesi ve simetrik ağırlık dağılım avantajı sağlıyor. Yani yol tutuşunun arttırılmasına faydası var. Sadece bu değil. Bu yüzden araca yüksek kaput yapmaya da gerek kalmıyor. Bu anlamda da yine ağırlık merkezinin aşağı çekilmesi kaporta anlamında da sağlanabiliyor. Artı olarak aerodimak olarakta fayda sağlıyor bu durum. Yapısı nedeniyle boxer motorun aracın tam ortaya konumlandırılmasından dolayı şanzıman ile aynı eksende ve aktarma organları gibi parçalarında sağ-sol olarak simetrik ve eşit olması araca harika bir yol tutuş kabiliyite kazandırıyor.