Herkese hayırlı günler. Aracı aldığımdan beri aklımda olan LPG kitinin OBD bağlantısının montajını yaptım. LpG ustaları sağolsun kabloları öylece direksiyonun altına kadar getirip 10 dk direksiyonun altına eğilmek istemedikleri için montajı yapmadan bırakmışlar. Sonraki gittiğim yerlerde de herhangi bir şekilde kabloları yaptıramadığım için boş olunca hemen işe giriştim.
Sarı kablo 6 nolu porta beyaz - gri 14 nolu porta bağlanıyor.
Atiker programından Gaz-Benzin 2 sekmesinde otomatik iyileştirme devreye alınıyor. İşlem bu kadar basit.
Şimdilik geçici olarak yaptım obd spliter alıp aracın orijinalliğini bozmadan bir montaj yaparım sonra.
Edit: Splitter olmadan aracın obdsinin arkasından ucunda dişi terminal olan iki kablo çektim. LPG den gelen kablolara da erkek terminal taktım. Böylece hem lehimsiz hem de orijinali bozmadan iş halloldu. İstemezsem de erkek dişi kabloları ayırırım olur biter.
Güncelleme: OBD bağlantı tipini hangi tipi kabul ediyorsa onda bırakmak lazım. Auto kaldığı zaman ECU'ya zara verebiliyormuş. Benim Araç için CAN-BUS 500 Standart olarak seçildiğinde sorun yok.
Yaklaşık 1 aydır aracı kullanıyorum. Daha önceden -+%5-8 arasında oynayan LTFT ve STFT değerleri yaklaşık olarak +-3 civarında seyrediyor.
Faydalı bilgi için teşekkürler. Obd li kitler aracın kendi değerlerini okuyup belli bir orana kadar iyileştirme yapabiliyor bildiğim kadarıyla. Benim araçta atikfast var ve obd siz. Bu sisteme uygulanabilir mi acaba?
Merhaba, faydalı bilgiler için teşekkürler öncelikle. yaklaşık 1 ay önce aracıma atiker grand kit takltırdım. Sanırım gold ile enjektörler dışında aynı. Lpg kiti montajı tamamlanınca araçta geç marş alma sorunu oldu. ustalar obd bağlantısından dedi ve obd'yi devre dışı bırakarak montajı tamamladılar geç çalışma kalmadı. Sorum şu bu obd tam olarak ne işe yarar elzem midir olmasa ne olur ve geç çalışma ile obd nin nasıl bir ilişkisi olabilir?