2. araç olarak 2008 impreza 1.5 awd aldık. Araç şu an 156 bin km de. 151 bin km de subap ayarı yapılmış triger v.s değişmiş. Son bir haftadır p0303 hatası ve ardından p0171 hatası alıyorum. Öncelikli olarak p0303 hatası verdiğinden diğer hatanın buna bağlı olarak ortaya çıktığını düşünüyorum. P0303 hatası 3. silindirde tekleme anlamına geldiğinden buji değişimi yaptım. Ateleme bobininin de 3. sü ile 1. sinin yerini değiştim eğer bobin kaynaklı ise anlamak adına. Ancak sorun hala devam etmekte. Buji ve bobin kaynaklı gibi görünmüyor. Başka neden olabilir (kablo vs.)? Daha önce yaşayan arkadaşlar varsa yardımlarını bekliyorum. Ayrıca karadeniz bölgesinde ikamet eden arkadaşlardan usta önerisi alabilirim. Şİmdiden hepinize teşekkür ederim. Saygılar.
Trabzon da haluk usta vardı 0532 178 96 61. Teklemenin biçok sebebi olabilirde yeni tamir yapıldığı için sente kaçıklığı aklıma geliyor yada silindirde kompresyon kaybıda olabilir, enjektör veya buji kablolarındada temas sorunları olabiliyor
Yanıtlar için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Bugün soketleri kontrol edeyim dedim ve 3. enjektörün soketinin çıkık olduğunu gördüm. Metal parçanın altında kaldığından görememişim. İşin ilginci motor soğukken tekleme olmuyordu. Isınınca tekleme ve p0303 hatası veriyordu. Bugün fişi taktıktan sonra test ettim sıcak motorla da arıza çıkmadı henüz. Eğer tekrar olursa buradan yazacağım.
Ek olarak impreza 1.5 lerde fan kaç derecede açıyor? Benim fan 101 derecede açıyor 95 lere kadar düşüyor. Bu 1. kademe fan mı 2. kademe fan mı?
Eğer 1. kademe ise sıcaklık biraz yüksek değil mi? 2. kademe ise sonbahar havasında normal kullanımda 2. kademe fan açması anormal değil mi?
(04-12-2022, Saat: 12:47)sbu53 demiş ki: Yanıtlar için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Bugün soketleri kontrol edeyim dedim ve 3. enjektörün soketinin çıkık olduğunu gördüm. Metal parçanın altında kaldığından görememişim. İşin ilginci motor soğukken tekleme olmuyordu. Isınınca tekleme ve p0303 hatası veriyordu. Bugün fişi taktıktan sonra test ettim sıcak motorla da arıza çıkmadı henüz. Eğer tekrar olursa buradan yazacağım.
Ek olarak impreza 1.5 lerde fan kaç derecede açıyor? Benim fan 101 derecede açıyor 95 lere kadar düşüyor. Bu 1. kademe fan mı 2. kademe fan mı?
Eğer 1. kademe ise sıcaklık biraz yüksek değil mi? 2. kademe ise sonbahar havasında normal kullanımda 2. kademe fan açması anormal değil mi?
95 de açıp 90 da kapanması lazım termostat ta yada motor Isı sensöründe sorun var. Benim araç yazın yüklü rampa çıkarken bile ancak 100 ü görüyor. 1.lademedir, 2.kademe açarsa fan sesi bariz şekilde duyulur.
(04-12-2022, Saat: 20:10)VALMOND demiş ki: 95 de açıp 90 da kapanması lazım termostat ta yada motor Isı sensöründe sorun var. Benim araç yazın yüklü rampa çıkarken bile ancak 100 ü görüyor. 1.lademedir, 2.kademe açarsa fan sesi bariz şekilde duyulur.
Hocam bilirsiniz bizim araçlarda hararet göstergesi yok, ben obd üzerinden takip ediyorum. Şüphelendiğim için aracı çalıştırmadan önce sıcaklığa bakıyorum dış hava sıcaklığı ile aynı oluyor. Ayrıca soğutma sıvısı soğuk uyarısı tam 50 derecede sönüyor. O nedenle ısı sensörü değil de fan müşüründe sorun olabilir gibi geldi. ilk kademe fan açmıyorsa fan rölesinde de sorun olabilir deniyor.
(04-12-2022, Saat: 12:47)sbu53 demiş ki: Yanıtlar için hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Bugün soketleri kontrol edeyim dedim ve 3. enjektörün soketinin çıkık olduğunu gördüm. Metal parçanın altında kaldığından görememişim. İşin ilginci motor soğukken tekleme olmuyordu. Isınınca tekleme ve p0303 hatası veriyordu. Bugün fişi taktıktan sonra test ettim sıcak motorla da arıza çıkmadı henüz. Eğer tekrar olursa buradan yazacağım.
Ek olarak impreza 1.5 lerde fan kaç derecede açıyor? Benim fan 101 derecede açıyor 95 lere kadar düşüyor. Bu 1. kademe fan mı 2. kademe fan mı?
Eğer 1. kademe ise sıcaklık biraz yüksek değil mi? 2. kademe ise sonbahar havasında normal kullanımda 2. kademe fan açması anormal değil mi?
Arkadaslar toparlama yapayım. 3. Enjektor soketini taktıktan sonra tekrar aynı kod çıkmadı. Tekleme bitti. Ancak elm cihazi obd ye takılı iken p0600 p0700 p0462 p1718 gibi arıza kayitlari oluştu. Bu kayıtları silip elm cihazini bir daha takmadim. Ve o zamandan beri bu arizalar da çıkmıyor her sey yolunda.
Elm obd cihazının sürekli takılı olması bu hata kayıtlarına neden olabilir mi?
Ayrıca 2008 uzeri impreza 1.5 lerde fan 101 de acıyor, 2.0 larda 98 de açıyormus. Servis bülteninde o sekilde belirtilmiş.
(26-12-2022, Saat: 10:45)sbu53 demiş ki: Arkadaslar toparlama yapayım. 3. Enjektor soketini taktıktan sonra tekrar aynı kod çıkmadı. Tekleme bitti. Ancak elm cihazi obd ye takılı iken p0600 p0700 p0462 p1718 gibi arıza kayitlari oluştu. Bu kayıtları silip elm cihazini bir daha takmadim. Ve o zamandan beri bu arizalar da çıkmıyor her sey yolunda.
Elm obd cihazının sürekli takılı olması bu hata kayıtlarına neden olabilir mi?
Ayrıca bizim kasa impreza 1.5 lerde fan 101 de acıyor, 2.0 larda 98 de açıyormus. Servis bülteninde o sekilde belirtilmiş.
Kullandığınız OBD programı nedir? Bir ara bende de OBD programı öyle saçmalamıştı. Özellikle arıza kaydını sildikten hemen sonra tekrar arıza kontrolu yapmak istersen. Ama birkaç dakika bekleyince geçiyordu.