Herkese Merhaba
Uzun zamandır kullandığım, Stinkeye kasa olarak bilinen Sedefli beyaz (37j) 2011 İmpreza Sedan MT AWD Elegance donanımlı aracımın görünümünü, Yurtdışı pazarlarında 2.5i ve WRX olarak satışa sunulan versiyonlara çevirmek için kolları sıvadım.
Türkiye'de bildiğim kadarıyla siyah renkli bir sedan wrx dışında resmi yollardan girmiş bu tür bir model yoktu. Satın alma yoluyla ulaşmanın olmayışı ve dar (narrowbody) sedan kasa için tam anlamıyla bodykit lerin olmayışı beni hem zorladı hem de ilk örneğini yapmak için beni hırslandırdı açıkcası.
Araştırmalarım ve yaklaşık 2 yıl süren parça tedarik sürecinden sonra meramımı anlayan bir kaporta boya atölyesinde süreci başlatmış oldum.
Öncelikle belirteyim 1.5 impreza ya bu emeğe masrafa değer mi değmez mi çokta düşünmedim Sevdiğim hayal ettiğim ve gücümün yettiği şey neyse onu gerçekleştirmeye çalıştım. Sti ve Wrx şu konjonktürde maaşlı çalışan benim için belkide hiç bir zaman gerçek olmayacak. ( Allah bilir)
1-İlk önce impreza'nın olmazsa olmazı havalandırmalı (scoop) Taivan malı kaputu aldım. Ancak kaputun alamatifarikası olan scoop yani kaputtaki açıklığa oturan havayı yönlendiren plastik parça kaputtan bile pahalıydı. Muadili olmayan parçayı orjinal çıkma bulmak bile zordur. Bu yüzden yurtdışında araştırmalar sonucu Amerikadan ebay üzerinde bir açık arttırmaya bit ( teklif) vererek almaya hak kazandım Uluslararası kargo+gümrük vergileri (%30) sonrasında kaput ve scoop kavuşmuştu.
2- Şimdi marşpiyellerine sıra gelmişti ülkemizde bir çok kişinin fiber ya da universal parçalar taktığını gördüm ama hep bir içime sinmiyordu. Honda olsa ne kadar kolay bulurduk aslında... Orjinal çıkma marşpiyelleri HB imprezası olan bir arkadaşımdan satın aldım kendi aracı için almış ama takmak ona nasip olmamıştı. Bu arada HB ve Sedanların kapı altı uzunlukları aynı olduğundan bu parça uyumludur.
3-Sıra arka tampon eklerine gelmişti, belkide en çok ihmal edilen veya bulunamayan parçalardandır. Tabiki yine yurtdışından yaptığım araştırmalar sonucu arap çöllerinde bu parçaları da buldum
4-Ön tamponum yıllar içerisinde yıpranmış ve duruşu bozulmuştu, bu bahaneyle Eskisini yeni bir tampon ve altına fiberden (malesef) lip ile değitirdim.
5-Aracın önünde sti ya da wrx ızgara için diretmedim çünkü 2010 sonrası ızgara makyajlı olduğu için güzel görnüyordu. Kendi el işciliğimle ızgaranın bazı plastik kısımlarını keserek içini boşalttım ve Çin'den tedarik ettiğim baklava desenli ızgaraları hem tampon alt havalandırmaya hemde ızgaraya uyguladım. Orjinal ızgara denk gelirse değitirebilirim.
6- Ve bonus olarak aslında wrx kasalarda olmayan ama çok istediğim sti kanat için yine bana bir Amerika alışverişi görünmüştü. Coğrafya kaderdir mi diyelim Subaru is love mı diyelim
Sonunda gümrükler dolar kurlarına gözü yaşı bakmalar sona ermiş ve aklımdaki hayalimdeki görüntüyü yakalamıştım. Projeler hiç bitmez dahası hep vardır ama aile saadetiniz ve kredi puanınıza zeval gelmesin istiyorsanız bir yerde durmalısınız. Ben kişisel hedefimi gerçekleştirdim. Allah herkese sağlıkla sürdürecek hobiler, uğraşlar ve imkanlar versin.
Süreçle ilgili görselleri ekliyorum Ayrıca beni ve araçla ilgili süreçleri instagramda @ibraamjames adresinden takip edebilirsiniz. Saygılar Selamlar.
Uzun zamandır kullandığım, Stinkeye kasa olarak bilinen Sedefli beyaz (37j) 2011 İmpreza Sedan MT AWD Elegance donanımlı aracımın görünümünü, Yurtdışı pazarlarında 2.5i ve WRX olarak satışa sunulan versiyonlara çevirmek için kolları sıvadım.
Türkiye'de bildiğim kadarıyla siyah renkli bir sedan wrx dışında resmi yollardan girmiş bu tür bir model yoktu. Satın alma yoluyla ulaşmanın olmayışı ve dar (narrowbody) sedan kasa için tam anlamıyla bodykit lerin olmayışı beni hem zorladı hem de ilk örneğini yapmak için beni hırslandırdı açıkcası.
Araştırmalarım ve yaklaşık 2 yıl süren parça tedarik sürecinden sonra meramımı anlayan bir kaporta boya atölyesinde süreci başlatmış oldum.
Öncelikle belirteyim 1.5 impreza ya bu emeğe masrafa değer mi değmez mi çokta düşünmedim Sevdiğim hayal ettiğim ve gücümün yettiği şey neyse onu gerçekleştirmeye çalıştım. Sti ve Wrx şu konjonktürde maaşlı çalışan benim için belkide hiç bir zaman gerçek olmayacak. ( Allah bilir)
1-İlk önce impreza'nın olmazsa olmazı havalandırmalı (scoop) Taivan malı kaputu aldım. Ancak kaputun alamatifarikası olan scoop yani kaputtaki açıklığa oturan havayı yönlendiren plastik parça kaputtan bile pahalıydı. Muadili olmayan parçayı orjinal çıkma bulmak bile zordur. Bu yüzden yurtdışında araştırmalar sonucu Amerikadan ebay üzerinde bir açık arttırmaya bit ( teklif) vererek almaya hak kazandım Uluslararası kargo+gümrük vergileri (%30) sonrasında kaput ve scoop kavuşmuştu.
2- Şimdi marşpiyellerine sıra gelmişti ülkemizde bir çok kişinin fiber ya da universal parçalar taktığını gördüm ama hep bir içime sinmiyordu. Honda olsa ne kadar kolay bulurduk aslında... Orjinal çıkma marşpiyelleri HB imprezası olan bir arkadaşımdan satın aldım kendi aracı için almış ama takmak ona nasip olmamıştı. Bu arada HB ve Sedanların kapı altı uzunlukları aynı olduğundan bu parça uyumludur.
3-Sıra arka tampon eklerine gelmişti, belkide en çok ihmal edilen veya bulunamayan parçalardandır. Tabiki yine yurtdışından yaptığım araştırmalar sonucu arap çöllerinde bu parçaları da buldum
4-Ön tamponum yıllar içerisinde yıpranmış ve duruşu bozulmuştu, bu bahaneyle Eskisini yeni bir tampon ve altına fiberden (malesef) lip ile değitirdim.
5-Aracın önünde sti ya da wrx ızgara için diretmedim çünkü 2010 sonrası ızgara makyajlı olduğu için güzel görnüyordu. Kendi el işciliğimle ızgaranın bazı plastik kısımlarını keserek içini boşalttım ve Çin'den tedarik ettiğim baklava desenli ızgaraları hem tampon alt havalandırmaya hemde ızgaraya uyguladım. Orjinal ızgara denk gelirse değitirebilirim.
6- Ve bonus olarak aslında wrx kasalarda olmayan ama çok istediğim sti kanat için yine bana bir Amerika alışverişi görünmüştü. Coğrafya kaderdir mi diyelim Subaru is love mı diyelim
Sonunda gümrükler dolar kurlarına gözü yaşı bakmalar sona ermiş ve aklımdaki hayalimdeki görüntüyü yakalamıştım. Projeler hiç bitmez dahası hep vardır ama aile saadetiniz ve kredi puanınıza zeval gelmesin istiyorsanız bir yerde durmalısınız. Ben kişisel hedefimi gerçekleştirdim. Allah herkese sağlıkla sürdürecek hobiler, uğraşlar ve imkanlar versin.
Süreçle ilgili görselleri ekliyorum Ayrıca beni ve araçla ilgili süreçleri instagramda @ibraamjames adresinden takip edebilirsiniz. Saygılar Selamlar.