Herkese merhabalar,
Bugun hakkinda paylasim yapacagim arac tamamen tesaduf uzerine denk dustu. Aslinda ayni aracin baska model yili galerici arkadasimda var. Onun araci hakkinda paylasim yapacaktim. Talihsizlik olmus ve arac sirket onunde park halindeyken cop kamyonu aracina carpmis biraz maddi hasar mevcut.
Paylasimini yapacagim arac, yakin bir ahbabimin araci. Arac vip tasimacilik isi icin kullaniliyordu. Kendisi 1 yil once Turkiye ye donunce aracini bir arkadasinin benzin istasyonunun parkina birakmis. Gecen gun mesaj gonderdi. Arkadasi isletmeyi satmis yeni sahibi aracin 2 gun icinde ordan gitmemesi halinde cektirecegini soylemis. Aklina ilk ben geldigim icin de bana ulasti. Bende kendisini sevdigim icin ve uzakta oldugu icin icinin rahat olmasini aracini guvenli sekilde evimin onune alacagimi soyledim. Aracta plaka da olmayinca haliyle rahatca bir yere goturemiyorsunuz. ( uzun sure kullanmayacaksiniz, sigorta odememek icin plakalar trafige geri verilip, sigorta kapattiriliyor. odeme yapilmiyor. garajda veya baska guvenli bir ozel mulk icinde park edebiliyorsunuz.) Galerici arkadasimdan ozel plaka aldim ve aracin basina gittim. Hayatimda yapmayacagim hatayi yaptim ve portatif aku takviye cihazimi yanima almayi unuttum.( kucuk ebatlarda, hafif bir aku. ebay vs de mini battery jumper diye aratirsaniz gorebilirsiniz.)
Araci gordum ve durus halinden ugrasacagimi anladim. Arac yere oturmus, ustu tozlu ve en kotusu aracin onu yola ters ve yaninda baska araclar vardi. Neyse anahtari aldim ve araci calistirmaya calistim. aku bitmis. arabamda o kadar uzun takviye kablosu olmayinca benzin istasyonunun bosaltilmis tamirhanesinde teftise basladim. profesyonel prize baglamali aku taviye makinesi gordum ve yaklasik 50 mt lik ara kablo ile araci calistirmaya calistim. 100amp e getirdim. arac calismadi. sonra farkettim ki 100 amp-6V mus. 200amp-12V a getirdim ve araci calistirmak icin etrafindan dolandim. Arac ilk etapta calismadi. 1-2 dk bekledim ve araci calistirdim. Makinenin goruntusunden dolayi akima kapilmamak icin ara kablodan ayirdim ve akunun kutup basindan kiskaci cikartmak icin tuttum. elimi yaktim. neyse uzun lafin kisasi araci yerinden cikarttim ve sagini solunu kontrol edeyim dedim.
Arac 1 yil yatinca fareler icin guzel bir yuva olmus. inanilmaz bir amonyak kokusu ve fare pisligi her yerde. neyse arac 10dk rolatinde calistiktan sonra eve dogru yola koyuldum. Bos yolda surekli fren yaparak, disk yuzeyindeki pasi temizlemeye calistim. Frenler tutmaya basladi. Eve kadar olan yaklasik 30dk lik mesafede araci cogunluklu sag seritte kullandim ve ara sira gaza da basip testler de yaptim.
Arac sase kodu W212 olarak geciyor. Mercedes modelleri icinde aile araci olarak kullanilabilecek en ideal sedan arac.
Motor: bu kasada epey bir motor secenegi mevcut. en populer olani 3.5lt V6 benzinli ideal bir motor olamasina ragmen, V8 isteyenler icin 4.6, 5.5, 6.3 gibi motorlarda secenek olarak sunulmus. Kullandigim aracta 5.5lt V8 motor mevcut. Bu motoru yaz basinda s550 de kullanmistim ve yakit degerleri tamamen ayni. S550 gibi agir bir kasada bile yuksek performans saglayan bu motor, E serisinde kasanin daha hafif olmasininda avantajiyla daha guzel ivmelenme yapiyor.
Donanim: 550 modeli genelde amg paket olarak geliyor. amg jant, on/arka tampon, bagaj ustu spoiler ve arak cam ustu spoiler, spor direksiyon simidi seklinde. Aracin dis donaniminda panaromik cam tavan mevcut ve aracin siyah olmasindan dolayi tavanda belli olmuyor. Ic donanim ise kahve rengi deri dosemeye sahip. Aslinda siyah deriden baskasini tercih etmeyen(mevcut aracimdaki bej haric) birisi olarak kahve rengi koltuklar alternatif deri koltuk rengi olarak listeme giris yapti. Aracin sofor ve yolcu koltuklarinin hafizali ve elektrikli olmasi oldukca kullanisli bir ozellik. Araci kari-koca surmeniz durumunda koltuk ilerde geride vs. kavgasinin onune gecmesi bakimindan. Aracta opsiyon olarak gelen ve kari koca arasinda kavgaya sebebiyet veren masaj koltugu mevcut. Fakat sadece sofor koltugunda mevcut ve koltuk kenarindaki dugmeler sayesinde ayarlanabiliyor. Bu ozellik S serisinde on iki koltukta mevcut olmasina ragmen, ekrandan kontrol edildigi icin menulerde ayar bulmasi benim icin sinir bozucuydu. On her iki koltukta isitma ve sogutma mevcut ve sogutma konusunda mercedes i biraz daha seviyorum. sirt kismini her yere esit gelecek sekilde sogutuyor. Otomatik bagaj kapagi sayesinde hizli kapattin, kapanmadi gibi tartismalarin onune geciliyor.
Konfor: Aracta airmatic denilen havali suspansiyon mevcut. haliyle comfort modunda surus yapmaniz durumunda yoldaki cukur vs yi hissetmiyorsunuz. Araci kapattiktan ortalama 4-5dk sonra havasi otomatik bosaliyor ve aracin yere oturdugunu gorebiliyorsunuz. Bagaj icerisinde bulunan kompressor tanki sayesinde cok hizli bir sekilde arac konforlu hale gelebiliyor. Araci spor surus moduna aldiginizda arac otomatik olarak suspansiyonlari sertlestirmedigi icin dusuk performans spor suruste konforu elden birakmiyor. Sert suspansiyon icin, suspansiyon sistemini de spor moduna almaniz gerekiyor.
Yol tutusu: Arac 4 matic yani 4 ceker model oldugu icin yol tutusu 2 ceker modellere gore daha iyi. 2 ceker araci isterseniz belirli bir surat uzerinde savurabilme sansiniz varken, 4 maticte bunu yapma sansiniz olmuyor ve arac yolu surekli 4 lastikten tutuyor. aracta ekstra olarak yukseklik ayarli amartisorler de mevcut. 245/40/18 lastik olcusu de yol tutusuna yardimci olan diger bir etken.
Sonuc olarak; aracin direksiyonuna gectiginizde, spor direksiyon ve 5.5lt motorun verdigi durtu sayesinde hiz cezasi kolayca yiyebileceginiz bir arac oldugunu soylemem gerekiyor. 5.5lt motor ve urettigi guc, gundelik kullanim icin gereginden fazla ve bunu yakit tuketimiyle de anlayabiliyorsunuz. Aracta yokus destegi otomatik oldugu icin gaza bir miktar fazla basmak gerekiyor ve yokuslu sehirici suruslerinde dikkatli olmak lazim. yoksa ondeki araci satin almak zorunda kalabilirsiniz.
Arac bakimlarini zaman buldukca yapacagim ve bunun icin ayri bir baslik acacagim.
Bugun hakkinda paylasim yapacagim arac tamamen tesaduf uzerine denk dustu. Aslinda ayni aracin baska model yili galerici arkadasimda var. Onun araci hakkinda paylasim yapacaktim. Talihsizlik olmus ve arac sirket onunde park halindeyken cop kamyonu aracina carpmis biraz maddi hasar mevcut.
Paylasimini yapacagim arac, yakin bir ahbabimin araci. Arac vip tasimacilik isi icin kullaniliyordu. Kendisi 1 yil once Turkiye ye donunce aracini bir arkadasinin benzin istasyonunun parkina birakmis. Gecen gun mesaj gonderdi. Arkadasi isletmeyi satmis yeni sahibi aracin 2 gun icinde ordan gitmemesi halinde cektirecegini soylemis. Aklina ilk ben geldigim icin de bana ulasti. Bende kendisini sevdigim icin ve uzakta oldugu icin icinin rahat olmasini aracini guvenli sekilde evimin onune alacagimi soyledim. Aracta plaka da olmayinca haliyle rahatca bir yere goturemiyorsunuz. ( uzun sure kullanmayacaksiniz, sigorta odememek icin plakalar trafige geri verilip, sigorta kapattiriliyor. odeme yapilmiyor. garajda veya baska guvenli bir ozel mulk icinde park edebiliyorsunuz.) Galerici arkadasimdan ozel plaka aldim ve aracin basina gittim. Hayatimda yapmayacagim hatayi yaptim ve portatif aku takviye cihazimi yanima almayi unuttum.( kucuk ebatlarda, hafif bir aku. ebay vs de mini battery jumper diye aratirsaniz gorebilirsiniz.)
Araci gordum ve durus halinden ugrasacagimi anladim. Arac yere oturmus, ustu tozlu ve en kotusu aracin onu yola ters ve yaninda baska araclar vardi. Neyse anahtari aldim ve araci calistirmaya calistim. aku bitmis. arabamda o kadar uzun takviye kablosu olmayinca benzin istasyonunun bosaltilmis tamirhanesinde teftise basladim. profesyonel prize baglamali aku taviye makinesi gordum ve yaklasik 50 mt lik ara kablo ile araci calistirmaya calistim. 100amp e getirdim. arac calismadi. sonra farkettim ki 100 amp-6V mus. 200amp-12V a getirdim ve araci calistirmak icin etrafindan dolandim. Arac ilk etapta calismadi. 1-2 dk bekledim ve araci calistirdim. Makinenin goruntusunden dolayi akima kapilmamak icin ara kablodan ayirdim ve akunun kutup basindan kiskaci cikartmak icin tuttum. elimi yaktim. neyse uzun lafin kisasi araci yerinden cikarttim ve sagini solunu kontrol edeyim dedim.
Arac 1 yil yatinca fareler icin guzel bir yuva olmus. inanilmaz bir amonyak kokusu ve fare pisligi her yerde. neyse arac 10dk rolatinde calistiktan sonra eve dogru yola koyuldum. Bos yolda surekli fren yaparak, disk yuzeyindeki pasi temizlemeye calistim. Frenler tutmaya basladi. Eve kadar olan yaklasik 30dk lik mesafede araci cogunluklu sag seritte kullandim ve ara sira gaza da basip testler de yaptim.
Arac sase kodu W212 olarak geciyor. Mercedes modelleri icinde aile araci olarak kullanilabilecek en ideal sedan arac.
Motor: bu kasada epey bir motor secenegi mevcut. en populer olani 3.5lt V6 benzinli ideal bir motor olamasina ragmen, V8 isteyenler icin 4.6, 5.5, 6.3 gibi motorlarda secenek olarak sunulmus. Kullandigim aracta 5.5lt V8 motor mevcut. Bu motoru yaz basinda s550 de kullanmistim ve yakit degerleri tamamen ayni. S550 gibi agir bir kasada bile yuksek performans saglayan bu motor, E serisinde kasanin daha hafif olmasininda avantajiyla daha guzel ivmelenme yapiyor.
Donanim: 550 modeli genelde amg paket olarak geliyor. amg jant, on/arka tampon, bagaj ustu spoiler ve arak cam ustu spoiler, spor direksiyon simidi seklinde. Aracin dis donaniminda panaromik cam tavan mevcut ve aracin siyah olmasindan dolayi tavanda belli olmuyor. Ic donanim ise kahve rengi deri dosemeye sahip. Aslinda siyah deriden baskasini tercih etmeyen(mevcut aracimdaki bej haric) birisi olarak kahve rengi koltuklar alternatif deri koltuk rengi olarak listeme giris yapti. Aracin sofor ve yolcu koltuklarinin hafizali ve elektrikli olmasi oldukca kullanisli bir ozellik. Araci kari-koca surmeniz durumunda koltuk ilerde geride vs. kavgasinin onune gecmesi bakimindan. Aracta opsiyon olarak gelen ve kari koca arasinda kavgaya sebebiyet veren masaj koltugu mevcut. Fakat sadece sofor koltugunda mevcut ve koltuk kenarindaki dugmeler sayesinde ayarlanabiliyor. Bu ozellik S serisinde on iki koltukta mevcut olmasina ragmen, ekrandan kontrol edildigi icin menulerde ayar bulmasi benim icin sinir bozucuydu. On her iki koltukta isitma ve sogutma mevcut ve sogutma konusunda mercedes i biraz daha seviyorum. sirt kismini her yere esit gelecek sekilde sogutuyor. Otomatik bagaj kapagi sayesinde hizli kapattin, kapanmadi gibi tartismalarin onune geciliyor.
Konfor: Aracta airmatic denilen havali suspansiyon mevcut. haliyle comfort modunda surus yapmaniz durumunda yoldaki cukur vs yi hissetmiyorsunuz. Araci kapattiktan ortalama 4-5dk sonra havasi otomatik bosaliyor ve aracin yere oturdugunu gorebiliyorsunuz. Bagaj icerisinde bulunan kompressor tanki sayesinde cok hizli bir sekilde arac konforlu hale gelebiliyor. Araci spor surus moduna aldiginizda arac otomatik olarak suspansiyonlari sertlestirmedigi icin dusuk performans spor suruste konforu elden birakmiyor. Sert suspansiyon icin, suspansiyon sistemini de spor moduna almaniz gerekiyor.
Yol tutusu: Arac 4 matic yani 4 ceker model oldugu icin yol tutusu 2 ceker modellere gore daha iyi. 2 ceker araci isterseniz belirli bir surat uzerinde savurabilme sansiniz varken, 4 maticte bunu yapma sansiniz olmuyor ve arac yolu surekli 4 lastikten tutuyor. aracta ekstra olarak yukseklik ayarli amartisorler de mevcut. 245/40/18 lastik olcusu de yol tutusuna yardimci olan diger bir etken.
Sonuc olarak; aracin direksiyonuna gectiginizde, spor direksiyon ve 5.5lt motorun verdigi durtu sayesinde hiz cezasi kolayca yiyebileceginiz bir arac oldugunu soylemem gerekiyor. 5.5lt motor ve urettigi guc, gundelik kullanim icin gereginden fazla ve bunu yakit tuketimiyle de anlayabiliyorsunuz. Aracta yokus destegi otomatik oldugu icin gaza bir miktar fazla basmak gerekiyor ve yokuslu sehirici suruslerinde dikkatli olmak lazim. yoksa ondeki araci satin almak zorunda kalabilirsiniz.
Arac bakimlarini zaman buldukca yapacagim ve bunun icin ayri bir baslik acacagim.