arkadaşlar herkese selamlar, hayırlı günler dilerim.
2013 yılında 1,5 impreza alarak aranıza katılmıştım aracımı satalı çok oldu ama her gün ilanlara bakıyorum.
bayram gelmeden bir subaru sahibi olmak istiyorum kısmet olursa, gözüm 2007-09 kasa legacylerde aslında şuan ilanda olan ve 2 yıldır da ara ara ilanlarda görünen bir outback var 320 bin km 345 bin tl fiyat yazmışlar. araç ağır hasar kayıtlı ama geçmişini bilen var mı? aracım prim yapsın satayım vs gibi bir derdim yok sorun çıkarmasın yeter. marka/modelin avantaj ve dezavantajlarına az çok hakimim bilenler varsa ilandaki araç alınır mı? değerli yorumlarınızı beklerim, şimdiden yorumlarınız için teşekkür ederim.
Şahsi fikrim lpgli motor bir risk, bunun yanında her araçta olduğu gibi, belki daha da fazla, bakım geçmişi çok ama çok önemli.
16 yılın kaydı var mı? Varsa ne kadar titizlikle, dikkat edilerek bu bakımları yapılmış?
Yanıtları anlamlı sonuca götürür.
(23-03-2023, Saat: 21:54)M.Ertug B demiş ki: Şahsi fikrim lpgli motor bir risk, bunun yanında her araçta olduğu gibi, belki daha da fazla, bakım geçmişi çok ama çok önemli.
16 yılın kaydı var mı? Varsa ne kadar titizlikle, dikkat edilerek bu bakımları yapılmış?
Yanıtları anlamlı sonuca götürür.
Teşekkürler Ertuğ hocam, aslında forumda aracı tanıyan çıkarsa araca baktıracağım onun dışında başka seçeneklere yönelmek zorunda kalırım mecburen.
(23-03-2023, Saat: 21:54)M.Ertug B demiş ki: Şahsi fikrim lpgli motor bir risk, bunun yanında her araçta olduğu gibi, belki daha da fazla, bakım geçmişi çok ama çok önemli.
16 yılın kaydı var mı? Varsa ne kadar titizlikle, dikkat edilerek bu bakımları yapılmış?
Yanıtları anlamlı sonuca götürür.
LPG li araçtaki riskleri yazarsanız sevinirim.
Risk bana göre en temelinde, Japon'un hesaplamadığı şekilde yanma derecesi olan yakıt ile motor çalıştırma düzeneğini farklılaştırmak.
Detayda ise, eleştirilebilecek ya da yanlış olan noktalar olabilir, bana göre şöyle:
1. Bagajda yer kaplaması (Bazı yeni modellerde gizli şekilde bagaj altına yerleştirilebilir, ancak o zaman da stepneye / yedek lastik iptali sözkonusu olmakta),
2. Afr ayarı. Belirli süreler (6 ay, 10 bin km gibi duydum, emin değilim) dahilinde bu ayarın yaptırılması şart. Bunun yanında, Subaru özelinde konumlandırma açısından standart afr ayarından çok daha farklı (yüksek) tutar ile bu yapılıyor. Ayrıca Subaru'daki konumlandırma ve motor farklılığı nedeniyle her lpg servisi de bunu yapamaz (Anlarız, bişey olmaz abi denilebilir)
3. Orijinallik. Hem bagaj hem motor kısmında birden fazla delik açma, gaz giriş ve çıkışları için, itina ile yapılmak zorunda.
4. Lpg'nin yanması, yanma derecesi benzinden daha yüksek ısıda gerçekleşir. Bu da silindirler, silindir kapakları için bir risk. Bu yanma zamanla eritebiliyor, yamultabiliyor. Silindir kapağı erdiğinde ise örnek olarak, çıkabilecek masrafı şu an bilemiyorum ama hem süre olarak hem de maddi olarak çok üzücü bir süreç ortaya çıkıyor. Kısacası motor elden gidebiliyor. Ve tekrar toplansa bile (Başka parçalardaki yaşlılığında da getirisi ile) tekrar dikiş tutturmak çok zor olabiliyor.
5. Yüksek yanmanın getirisi olarak hava emiş ve hava tahliye kanallarında oluşabilecek sensör vb uyumsuzluğu. Japon, Alman ya da Amerikalı'nın hesaplamadığı bir yakıt oluşumu sonucu oluşabilecek mekanik ya da elektronik arıza sonucu ortaya çıkabilecek arızalar.
(Oksijen sensörü vb etkilenebilir diye biliyorum, emin değilim)