Bir ay kadar önce montajını gerçekleştirdiğim Mann Provent 200 Oil Catch Can ait görselleri ekleyeyim buraya. İnternette çok aramama rağmen görsel bulamamıştım. Benim gibi çok arayan da olmuş yabancı forumlarda. STF bu konuda tüm dünyadaki kullanıcılara kaynak olsun.
Subaru Outback 2.0 Diesel BS 2015-2018 Mann Provent 200 Oil Catch Can Installation (LHD version)
Hava filtresinin yanındaki boşlukta araya sıkışarak gayet sabit duruyor. Önce ayak/braket yapacaktım ama pek gerek kalmadı gibi. İleride belki çalışma yapabilirim. Provent oldukça büyük bir ürün ve Outback'in kaput altında sığabilecek tek yer burası. Ve sanki Japon Dostlarımız burayı bunun için düşünmüşler. Bu tek müsait yer aşağıda anlattığım şekilde hortum bağlantıları için harika konumda. Teşekkürler Fuji Industries.
Aracın orijinal hortum hattında hiç bir kesme biçme işlemine gerek kalmadı çok şanslıyım bir çok araçta bunun için uzun hatlar çekilmek durumunda. Orijinal hortumun alüminyum boruya geçiş yaptığı eklem yerinden aracın kendi hortumunu direk Provent tankina sadece araya 25 mm den 20 mm ye düşüren bir redüktör hortumla adapte ettim. Tanktan çıkışı da 180 derece dönüş sağlayan bir U formunda uygun bir hortumla orijinal hattın alüminyum boruya geçiş yaptığı noktaya çevirdim. Şansıma Fiat orijinal ekipman bir hortum buldum bu iş için radius biraz istediğimden fazla daha iyi olabilirdi ama şu anda sıkıntı görünmüyor. İleride belki silikon bir formlu hortum yaptırırıp ona geçiş yaparım.
Provent 200 bütünleşik bir yağ rezervine sahip değil. Bu yüzden alt tahliyeden bir hortum saldım aşağıya yaklaşık 60 70 cm lik bir hortum bu hattı rezerv olarak kullandim. Bunu da önce kabın çıkış çapına uygun ince bir hortumla çıkıp 15 cm kadar sonra araya bir adaptör atarak oldukça geniş bir hortuma çevirdim ki borunun iç çapına bağlı olarak hacmini yükselttim. Tahminen 400 500 cc bir hacmi olmuştur. Ucuna da vana takarak sonlandırdım. Boşaltma için alttan vana açılarak tahliye edilecek şekilde kurguladim.
Şu anda 3500 km kadar kullandım. Filtre vıcık vıcık yağa doydu ve tahminen rezerve yağ indirmeye başladı. 8-9 bin km sonunda ne kadar yağ topladığımı burada arşiv amaçlı paylaşacağım.
Aracın hortum çapı 20 mm. Provent giriş ve çıkış çapları 25 mm. Bu redüktör hortumla çapları adapte ediyoruz birbirine.
Orijinal aracın kendi hattı buraya kadar hortum olarak geliyor ve bu noktada alüminyum katı bir boruya geçiş yapıyor ve o şekilde turbonun oralarda bir yerde emme hattına bağlanıyor. Bu eklem yeri montaj için bulunmaz nimet. Bu noktada araya giriyoruz ekipmanımızı.
Rezerv olarak kullanılan hortum. İnce çıkıp kalın hortuma bu şekilde ara adaptörle geçiş yaptım. Bu hortum yüksek basınca ve ısıya dayanıklı hidrolik hortumu. Gereğinden fazla kaliteli oldu. Fiyatını baştan sormadan kes birer metre dedim kestirince de fiyatını duyunca kalsın diyemedim. 180 TL gibi para verdim iki çap birer metre hortuma. Kalın olan çok pahalı. Ama resmen polis jopu gibi bir malzeme istediğin kavgaya gir yarım metresiyle her türlü muzaffer çıkarsın Yurtdışında şeffaf bahçe sulama hortumu kullanan çok. Kesinlikle bu kadar pahalı hortuma gerek yok.
2000 km sonrası 0 filtre ile karşılaştırma
CPH2009 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Subaru Outback 2.0 Diesel BS 2015-2018 Mann Provent 200 Oil Catch Can Installation (LHD version)
Hava filtresinin yanındaki boşlukta araya sıkışarak gayet sabit duruyor. Önce ayak/braket yapacaktım ama pek gerek kalmadı gibi. İleride belki çalışma yapabilirim. Provent oldukça büyük bir ürün ve Outback'in kaput altında sığabilecek tek yer burası. Ve sanki Japon Dostlarımız burayı bunun için düşünmüşler. Bu tek müsait yer aşağıda anlattığım şekilde hortum bağlantıları için harika konumda. Teşekkürler Fuji Industries.
Aracın orijinal hortum hattında hiç bir kesme biçme işlemine gerek kalmadı çok şanslıyım bir çok araçta bunun için uzun hatlar çekilmek durumunda. Orijinal hortumun alüminyum boruya geçiş yaptığı eklem yerinden aracın kendi hortumunu direk Provent tankina sadece araya 25 mm den 20 mm ye düşüren bir redüktör hortumla adapte ettim. Tanktan çıkışı da 180 derece dönüş sağlayan bir U formunda uygun bir hortumla orijinal hattın alüminyum boruya geçiş yaptığı noktaya çevirdim. Şansıma Fiat orijinal ekipman bir hortum buldum bu iş için radius biraz istediğimden fazla daha iyi olabilirdi ama şu anda sıkıntı görünmüyor. İleride belki silikon bir formlu hortum yaptırırıp ona geçiş yaparım.
Provent 200 bütünleşik bir yağ rezervine sahip değil. Bu yüzden alt tahliyeden bir hortum saldım aşağıya yaklaşık 60 70 cm lik bir hortum bu hattı rezerv olarak kullandim. Bunu da önce kabın çıkış çapına uygun ince bir hortumla çıkıp 15 cm kadar sonra araya bir adaptör atarak oldukça geniş bir hortuma çevirdim ki borunun iç çapına bağlı olarak hacmini yükselttim. Tahminen 400 500 cc bir hacmi olmuştur. Ucuna da vana takarak sonlandırdım. Boşaltma için alttan vana açılarak tahliye edilecek şekilde kurguladim.
Şu anda 3500 km kadar kullandım. Filtre vıcık vıcık yağa doydu ve tahminen rezerve yağ indirmeye başladı. 8-9 bin km sonunda ne kadar yağ topladığımı burada arşiv amaçlı paylaşacağım.
Aracın hortum çapı 20 mm. Provent giriş ve çıkış çapları 25 mm. Bu redüktör hortumla çapları adapte ediyoruz birbirine.
Orijinal aracın kendi hattı buraya kadar hortum olarak geliyor ve bu noktada alüminyum katı bir boruya geçiş yapıyor ve o şekilde turbonun oralarda bir yerde emme hattına bağlanıyor. Bu eklem yeri montaj için bulunmaz nimet. Bu noktada araya giriyoruz ekipmanımızı.
Rezerv olarak kullanılan hortum. İnce çıkıp kalın hortuma bu şekilde ara adaptörle geçiş yaptım. Bu hortum yüksek basınca ve ısıya dayanıklı hidrolik hortumu. Gereğinden fazla kaliteli oldu. Fiyatını baştan sormadan kes birer metre dedim kestirince de fiyatını duyunca kalsın diyemedim. 180 TL gibi para verdim iki çap birer metre hortuma. Kalın olan çok pahalı. Ama resmen polis jopu gibi bir malzeme istediğin kavgaya gir yarım metresiyle her türlü muzaffer çıkarsın Yurtdışında şeffaf bahçe sulama hortumu kullanan çok. Kesinlikle bu kadar pahalı hortuma gerek yok.
2000 km sonrası 0 filtre ile karşılaştırma
CPH2009 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi