Nuri Hocam, katiliyorum, butun mesele DPF’de, hatta daha da net olursa DPF’in fiyatinda.
Su meret ucuz olsa, zamani gelince hic iptalmis yazilimmis ugrasilmadan tertemiz degistirilebilse dizel motorlar belki de 500bin km gidecek, belki de milyon km gidecek.
Ben de dizel motora zarar verenin DPF oldugu konusunda hemfikirim. Hem de inatla tikali DPF’i kullanmak, yag seyrelmesi nedir bilmemek ve bol bol “bir sey olmaz” demek, motorun tabutuna civi cakmak demek.
10.000’de bir (veya 1 yilda bir, hangisi once dolarsa) yag degistirilen, DPF’i zamani geldiginde hic zorlamadan (diger bir ifade ile polemige girmeden ) yenisi ile degistirilen motoru deneyelim bakalim kac km gidiyor?
Ben sahsen motorda tasarim hatasi falan oldugunu dusunmuyorum, olay sadece sundan ibaret: Motor bize “abicim DPF doldu, degistir sunu” diyor, biz “yapma dostum, o parca cok pahali, sen boyle idare edersin edersin hadi hadi” diyoruz, ne oluyor, idare edemiyor
Sent from my iPhone using Tapatalk
Su meret ucuz olsa, zamani gelince hic iptalmis yazilimmis ugrasilmadan tertemiz degistirilebilse dizel motorlar belki de 500bin km gidecek, belki de milyon km gidecek.
Ben de dizel motora zarar verenin DPF oldugu konusunda hemfikirim. Hem de inatla tikali DPF’i kullanmak, yag seyrelmesi nedir bilmemek ve bol bol “bir sey olmaz” demek, motorun tabutuna civi cakmak demek.
10.000’de bir (veya 1 yilda bir, hangisi once dolarsa) yag degistirilen, DPF’i zamani geldiginde hic zorlamadan (diger bir ifade ile polemige girmeden ) yenisi ile degistirilen motoru deneyelim bakalim kac km gidiyor?
Ben sahsen motorda tasarim hatasi falan oldugunu dusunmuyorum, olay sadece sundan ibaret: Motor bize “abicim DPF doldu, degistir sunu” diyor, biz “yapma dostum, o parca cok pahali, sen boyle idare edersin edersin hadi hadi” diyoruz, ne oluyor, idare edemiyor
Sent from my iPhone using Tapatalk