Bugün itibari ile DPF iptalinden sonra 3 bin km yapmışım. Bu süre zarfında neler yaşadım, kısaca yazmak istiyorum.
Daha önceki postlarımda belirttiğim üzere, 2021 Kasım gibi servislere gelen yeni ecu güncellemesinden sonra arabaya bir haller gelmeye başladı. daha sık rejenerasyona girmeye başladı. sürekli beyaz duman atma durumu ve dpf ikaz lambası yanması vs.
Ben arabanın bu kadar rahatlayacağını bilseydim daha önceden boşaltırdım DPF'yi. En iyi zamanında 1 depoda 700 km yapan aracım, sürekli klimalı halde 800 km görüyor. 800 bandınıda geçer büyük ihtimal ama sıcaklarda sürekli klima açıyorum. Benim araçta orjinal lastik ebatının bir boy genişi mevcut ve araçta 5 cm yükseltme kiti var. Dolayısıyla biraz daha direnç ve sarfiyat artımı var.
Arabanın gidişi rahatladı, motor sesi arttı ve turbo sesi ıslık şeklinde duyulmaya başlandı. Egzoz kokusu arttı, arada rahatsız ediyor ama çok önemli değil.
Yaklaşık 2bin km sonra bakıma girecek araç, o zaman Yavuz beyin önerdiği yağı kullanacağım, farklılıkları yazarım tecrübe edince.
Turbo ıslık sesi veriyor benzetmesini şöyle revize edebilirsiniz. Dpf’den geçebilmesi için yüksek basınçla gelen egzoz gazı artık önünde engel kalmadığı için doğrudan egzozdan çıkarken ıslık sesine benzer bir ses aracın egzoz çıkışından geliyor. Durum bu şekilde değilse turboya giren çıkan boruları bir kontrol edin derim , eğer bir kaçak var ise o ses yapıyordur. Ama böylesi bir durumda araç çekişten düşüp daha fazla yakıt tüketecektir ki, siz bunun tam tersini gözlemişsiniz. Egzozdan çıkan yüksek basınçlı gaz sonucu ortaya çıkan bir sestir o. Aracınızı iyi günlerde keyifle kullanın.
(04-07-2023, Saat: 03:37)Nuri_Kongur demiş ki: Turbo ıslık sesi veriyor benzetmesini şöyle revize edebilirsiniz. Dpf’den geçebilmesi için yüksek basınçla gelen egzoz gazı artık önünde engel kalmadığı için doğrudan egzozdan çıkarken ıslık sesine benzer bir ses aracın egzoz çıkışından geliyor. Durum bu şekilde değilse turboya giren çıkan boruları bir kontrol edin derim , eğer bir kaçak var ise o ses yapıyordur. Ama böylesi bir durumda araç çekişten düşüp daha fazla yakıt tüketecektir ki, siz bunun tam tersini gözlemişsiniz. Egzozdan çıkan yüksek basınçlı gaz sonucu ortaya çıkan bir sestir o. Aracınızı iyi günlerde keyifle kullanın.
Allah razı olsun, teşekkür ederim. Sizin ve Yavuz beyin verdiği bilgiler ile bu değişimleri yaptım. Gayet güzel oldu.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Merhabalar Herkese, Öncelikle konuyu açan Yavuz beye detaylı açıklamalarla destek veren Oğuzhn ve Nuri beylere çok teşekkür ediyorum., Ben de 2 ay kadar önce 2013 model 2.0 D Outback aldım. (Önceisnde diğer bir japon honda kullanıcısı idim). Aracı aldıktan kısa bir süre sonra DPF arıza ışığı yandı, aldığım arkadaşa durumu sorduğumda aracın DPFsinin yan sanayi bir DPF ile değiştiğini ve maslaktaki değişimi yapan ustaya gitmemi söyledi. Senör arızası dediler senörleri değiştirdim, filtreyi temizlettim, yazılımı sıfırlatıp tekrar yüklettim. Sorun çözülse yanmayacağım ama bu durumda egzoscu, yazılımcı tam iki aydır dolanıyorum. 500km önce 10bin bakımını Topkapıda bir Özel subaru sservisine yaptırıp durumu izah ettim, o da çok sağlıklı bir tavsiyede bulunamadı. DPF iptalini ben de düşünmüştüm ama almadan önce değişimi yapan usta ve aldığım arkadaş sorunlar ortaya çıkınca Subaru özelinde iptal işleminin uygun olmadığını ve boş dpfnin aşırı dumana sebep olduğunu ifade ettiler. Ne yapacağımı şaşmış durumdayım. milyonluk araç otoparkta biz işe toplu taşıma ile gidiyoruz. Tam bezmiş aracı elden çıkarma kararı almıştım forumlarda buraya denk geldim. Biraz ümitlendim açıkçası. Şu an yağ sseviyesi bir miktar yüksek ve DPF ışığı yanıp söner vaziyette garajda araç Acilen işinin ehli bir dpf ustasına ihtiyacım var.
Öncelikle aracınız hayırlı olsun. 2011 dpf iptal foresterle dumansız dolaşıyorum. Maslak'ta 2CR PERFORMANCE ye gidip sağlıklı bir şekilde iptal ettirebilirsiniz.
Dizel partikül filtresinin yan sanayisi olmaz diyerek söze girmek istiyorum. İçindeki değerli orjinal taşı alarak %99'u çin üretimi olan petekli bir filtreyi yerine takıyorlar. Yani şanslı ise bir 5000 km idare eder. Çabucak kırılıp dökülüp tıkanır ve aşırı geri basınca sebep olarak tabiri caizse motora kadar götürür sizi.
Mesut beyin dediği gibi derhal partikül filtresinin içini boşaltıp 2cr firmasında (işlerini iyi yaptıkları için bu forumdan baya bir araç gitti oraya) güzel bir yazılım ve yağ, yağ filtresi değişimi ile siz de Subaru dizelinizin keyfini sürersiniz bundan sonra hiç merak etmeyin. 2cr partikül filtresi iptali yaparken partikül filtresinden hemen önce gelen katalitik konvertör sağlamsa onu kırıp çıkarmıyor. Bu sayede turbo hortumlarınızda, enjektörlerinizde (subaru dizelde en az arızalanan parçadır enjektörler) bir sıkıntı yoksa dumansız gezersiniz merak etmeyin.
2017 dizel foresterim var, 140.000 km de ,sık rejenerasyona girmeye başladı, motoru kırmamak için diyelim ki değiştirmeye karar verdik sadece dpf mi yenilemek gerekir, yoksa beraberinde egr yi de yenilemek lazım mı .
(16-11-2023, Saat: 09:41)arboratora demiş ki: 2017 dizel foresterim var, 140.000 km de ,sık rejenerasyona girmeye başladı, motoru kırmamak için diyelim ki değiştirmeye karar verdik sadece dpf mi yenilemek gerekir, yoksa beraberinde egr yi de yenilemek lazım mı .
Merhaba. Ezbere konuşmak istemiyorum aracınızın durumu ile ilgili ancak maalesef bu tip şikayetlerin sonunun vardığı yer belli: DPF iptali. Araç sık rejenerasyona girmeye başladı çünkü çok çabuk doluyor buna da sebep olan artık kendini temizleyemeyecek kadar dolu olması. Kısır döngü yani. Temizlemeye çalışıyor ama başaramıyor. Başaramadıkça yağı seyreltiyor. Benim tecrübem bu saatten sonra dpf.yi kurtarmak için yapacağınız harcamalar israf olur.
En doğru yaklaşım dpf iptal edilecek, katalitik konvertör yerinde bırakılacak. EGR.ye dokunulmayacak. EGR özellikle bizler için çok zehirli olan NOX gazlarını azaltmaya yarıyor, silindir içi sıcaklığı düşürüyor bu da aracın hareketli malzemelerinin aşırı ısıya maruz kalmasını engelliyor. Katalitik konvertör EGR.den sonra bu gazların ikinci derecede eleminasyonunu sağlayan parça. Kırılıp dökülmemişse yerinde bırakılmalıdır. Egzoz geri basıncını tamamen kaybetmemek adına bence yerinde bırakılmalıdır.
* DPF.yi değiştirmekten sanırım bahsetmişsiniz. 150.000 TL güncel fiyatı olduğunu yazmıştı bir arkadaş daha bu hafta içinde. İmkan varsa bütçe müsade ediyorsa buna birşey diyemem ancak EGR değişimine gerek yok hocam.