(30-01-2021, Saat: 11:19)furtherquiterdeeper demiş ki:Iyi de hocam(30-01-2021, Saat: 09:17)BerQue demiş ki: Mehmet abi,
Herkese 50bin de geç, alan da satan da , bırak kendileri sonra cıksınlar işin içinden.. Subaru mu? Ha 50bin. Hepsi hepsi, ikibini, ikibinyirmibiri, cipi sedanı, sivitisi manueli, alayı 50bin
Enver abi,
Serbest piyasa diyip sonra serbest piyasaya tavan taban vb herhangi bir uygulama ile müdahil olursaniz, bahar 1 gün bilemediniz 1 hafta sürer, sonra her şey çığırından çıkar hocam..
Kasko değeri bence alıcı için pek önemli bir konu değil.
En kötü senaryoda da zaten pert vb olaylarında önce piyasa fiyatina bakar , başta değer biçen o kasko da
Örnekleme
2015 levorg 302bin kasko değeri..
2015 forester premium 290bin kasko değeri..
Sarı siteye bakalım, tam tersi, bayaaa bayaaa tersi.
Sebep? Son 2 3 senedeki Suv talebi patlaması.
Algı değişti, adam suv olsun 3 kuruş fazla olsun diyor.
Neden? Bir sürü sebep.. (En başta eşi var tabi, yüksek araba istiyorum ben diyen hahah)
Kasko değerlemeleri bunlara pek aldırış etmez ama piyasa ediyor hocam.
Siz simdi tavan fiyat koyduğunuz anda, talep patlaması görürsünüz, arz talep dengesi alt üst olur.
Adam da sari siteye 290bin tl diye koyar, ama elden senden 50bin daha ister misal..
Jurassic Park filminde bi cümle vardı, Doğa her zaman bir yolunu bulur, diye..
Aha o hesap, kasko tavan da deseniz, bizdeki bu ***** piyasa her zaman bi yolunu bulur hocam
Yüksek araçlara talebin arttığı doğrudur ama 2015 Levorg/Forester örneğinden gidersek Forester'lara 340-350 civarında fiyatlar isteniyor olması o araçların o paralara satılacağı anlamına gelmez. İlginç bir şekilde 2015 Forester XT ile Levorg kasko bedeli aynı görünüyor. Bence burada bir hata var. Levorg kasko bedelinin daha düşük olması gerekir. Diğer yandan Türkiye piyasası açısından Levorg'un en büyük handikapı LPG takılamıyor olması. Benzer durum Toyota Avensis'ler için de geçerli. Bu araçlar sınıflarının belki en iyi ve alınabilir araçları ama herkes benzin masrafını düşündüğü için almaya korkuyor. Forester XT ise 240 HP gücü ile cazibesini koruyor. "Aslan besleyen yemini düşünmez" diyenlerin aracı.
Not: Subaru hastasıyım ama 2015 turbosuz Forester'a 340 vereceğime 2019-2020 Ford Ranger XLT 4x4 OV alırım. Hem dizel hem 10 kademeli otomatik şanzımanı var hem de her işi görür. 170 HP gücüyle ve ekonomisiyle çok cazip bir araç.
Hem kasko fiyatlarina göre belirlenmeli diyorsunuz
Sonra da kasko fiyatlarini begenmeyip 'kendi zevklerinize' göre bunun fiyati yüksek digerinin düşük olmali diyorsunuz?
Şu anda kasko fiyatlarina "müdahale" yok çünkü etkiledigi bir şey yok alim satimda, ama ya piyasayi kasko fiyatlari ile belirlemeye kalkarsaniz, o zaman da sizin gibi bana göre fiyati düşük ya da yükseķ olmalı diyenler cıkacak, ve sadece belki demekle kalmayacaklar, milyon liralarin döndüğü bu pazara kasko bedeli manipulasyonlari yapacaklar?
Bakın kendiniz aslinda ne güzel dediniz, bana göre böyle olmali fiyat, şu araba eder, bu araba etmez, dediniz.. İşte buna serbest piyasa diyoruz
Siz forester xt alirsiniz, 300bin verirsiniz, her sene 8 10bin de vergi veririm dersiniz,
Baskasi der ki 0-100ü 8sn olan, dit motor oldugu icin LPG de taktiramayacagim bi suv'a mı vereceğim o kadar fark, ne sunacak ki başkasinin sunamadığı bana der, çok gereksiz görür gider..
Bu sebeple.. ne tavan.. ne taban.. kurallarla piyasaya müdahil olamazsiniz. Param çoktur, 3milyona Lada alırım sırf rengi güzel diye, param çoktur 20bine almam adamın arabasini, sirf saticiyi sevmedim diye..
Not: Alayı 50bin olsun teklifime neden kimse yanaşmadı