[quote pid='63448' dateline='1604957058']
(09-11-2020, Saat: 22:18)Cherkess demiş ki: Cvt şanzıman levorg da sorun çıkarmaz genelde ama şayet sıkıntı varsa tork konventörü ilk ihtimal ikinci ihtimal ise solenoid beynindeki lock UP solenoid arızasıdır. Bir de 60 bin kmyi geçmiş olan aracınıza şanzıman yağ değişimi hem km hem yol olarak gelmiş. Yağ değişiminden sonra sıkkntı bitmezse diğer ihtimaller yönelirsiniz öyle hemen söktürmeyin şanzımanı.
Sanırım önceki sahibindeyken kullanıma bağlı bir travma geçirmiş dir diye düşünüyoruz. Herkes sizin gibi düşünüyor bu km de olması çok zor diye. Lock up selenoid arızası tam olarak nedir? İkinci ihtimal tork konventörü ise arızayı nasıl giderebiliriz. Usta şimdilik selenoid beyninden şüpheleniyor farklı bir beyin takılıp birde bu şekilde göreceğiz. Teşekkürler bilgi için.
[/quote]
Şimdi netleştirelim şanzıman beyni iki tane var biri karteri içinde diğeri aracın içinde elektronik olan. Karter içinde olanda benim bahsettiğim üzerinde 6 tane solenoid valf olan beyin var bu valf lerin hepsinin bir görevi var ve belli OHM değerleriyle çalışırlar vites geçişini ayarlayan ayrı vites düşüren vites yükselten valfler var Lock UP dediğim solenoid valf ise tork konventörünü beynin seçtiği viteste tutmaya çalışıyor gerekli omajı göremediği zaman tutuyor ile tutmuyor arası bir basınç ta yağ gönderiyor bu da titremeye neden oluyor. Vites boşta yken aracın en rahat olduğu konumdur mesela. Ve tamamen hunharca kullanımdan kaynaklı bir durumdur. Valfin tamiri yapılabiliyor. Net olarak lock UP demeyeyim ama diğerlerinden de çıkabilir.