Yorumlarda normal sürüş sırasında hava akımı olacağından bu derece ısınmaya bilir demişler. Ama yinede dediğiniz gibi ısıya dayanıklı bir malzeme olduğu kesin.
Çoğu turbo araçta bu olay az da olsa meydana geliyor. Ne kadar çok basınç o kadar çok kızgın egsoz manifoldu. Bir zamanlar ne kadar sıcak olduğunu göstermek için sanayide manifoldun üzerinde sigara yakıyorlardi
belki bi 800 beygir değildi ama 400de de benim imprezanın turbosu 300+ kmh hızlarda gidip, hemen sağa çekince nar gibi parlıyordu...
Normal egsoz çıkış sıcaklıkları zaten 800 900 derecelerde, yüklü araçlarda 1000C civarına çıkıyor, bu da paslanmaz da olsa döküm de olsa o manifoldun akkor olmasına yeter...
Burada beygir den çok devir önemli. Yüksek devir de egzost çıkış sıcaklığı Barış Bey in dediği gibi 1.000 C lere çıkar. 150-200 beygir de olsa, 7.500 devir gören turbolu araçlarda yüksek egzost sıcaklığı kaçınılmaz. Boru zaten 2 mm, 3 mm akkor olması normal. Kalın olsa çatlama riski var bu sefer.
SM-G965F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi