(27-02-2020, Saat: 02:24)Cherkess demiş ki: Güzel iş olmuş. Sonucu da paylaşırsanız iyi olur zira bu temizliğin faydası olup olmadığını görmek isteyecektir diğer arkadaşlar da.
Özgür bey, arabayı bugün deneme imkanım oldu.
Parkur bilgisi: ev ile okul arasında 30+30 toplam 60 km mesafe var. Gidip gelirken aynı saatlerde olduğundan trafik de aynı yoğunlukta oluyor genelde. D100 karayolundan Başiskele-Körfez güzergahı.
Yakıt Tüketimi: Bu güzergahta daha önceleri aynı yoğunluktaki trafikte 6.4-6.6 lt/ 100 km gösteriyordu yol bilgisayarı. Bugün ise 5.8-6.0 lt /100 km değerini gösterdi. Nerede ise %10 luk bir fark bu.
Performans: Arabanın gaza dokunduğumdaki performansından zaten memnumdum. Şimdi bir tık daha iyi sanki.
Bu değerler toplamda 70 bin km yapmış motorda görüldü. Uzun yola çıkınca onu da gözler ve burada paylaşırım.
Benim açımdan sonuç şu, benzinli araçları bilmem ama dizel araçların tamamında uygulanan zorunlu emisyon değerleri araç üreticilerini o değerleri yakalamak için takla atmak zorunda bırakmış durumda. Bu sebepten gerek EGR gerek ise DPF ile motor çok zorlanmakta. Motordan uzun süre verim almak için naçizane fikrim, en azından DPF iptali ve EGR ile Hava Emiş Manifolt temizliğinin sürücülerin en kötü 100 bin km de bir yaptırması. 70 bin km de ben faydasını gördüm. Eminim ki diğer araç sahipleri de görecektir.
Motor kmsini daha önceleri 80 bin km zannediyordum. Arabanın eski sahibi bana öyle söylemişti. Bu gittiğimde servis yetkilisinden rica ettim, sağolsun kırmayıp aracın bütün servis geçmişini bana excel formatında yolladı. Artık 2010’dan beri olan bütün bakım verileri elimin altında. Oraya bakarak aracın motor kmsinin 70 bin km olduğunu hesapladım.
Umarım dizel sahibi ya da sahip olmayı düşünen arkadaşlara yardımı olur yazdıklarımın.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi