Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi Şurada konu detaylı tartışılmış ve yağ olarak 10000 cst viskozitede silikon yağdan 50 ml gerektiği söylenmiş. Gerçi bahsi geçen araç 2005 model forester ama çözümü söyleyen kişinin 2010 foresterı var ve kendi aynı derdini çözmüş.
Baya detaylı fotolar var. Fotolardan anladığım usta istediği parayı kesinlikle hak ediyor
Manuel vitesli subaruların 200 bin km sonrası böyle bir problemle karşılaşması kuvvetle muhtemelmiş.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Yanlış hatırlamıyorsam 1750 tl ye almıştım
Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
(14-12-2020, Saat: 18:22)viskoz demiş ki: Yanlış hatırlamıyorsam 1750 tl ye almıştım
Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Nuri bey viskozun icerisindeki parçalarda olurda bir problem çıkarsa bizde mevcut olan viskozun parçaları sağlam her ne kadar aracı satmış olsamda @supaplex kardeşim de seve seve size yardımcı olur bilginize.
Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teklifiniz için çok teşekkür ederim . İnşallah sorun sadece yağdır, terslik olursa aklımda olması iyi oldu.
Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
(14-12-2020, Saat: 19:01)bahcekapiliyavuz demiş ki: Arkadaşlar şu konu hala net değil galiba. Farklı yorumlar var internette.
Manüel Subaru tüvtürk fren testine girdiğinde boş viteste ön ve arka ayrık değil midir? Eğer ayrık değilse boş viteste awd devre dışıdır bu şekilde kullanmayın tavsiyesi boşuna mıdır?
Haftaya muayeneye gireceğim bir önceki muayenede roller koydurdum ama boş viteste yapıldı ve ne önler testteyken arkalar döndü ne de arkalar testteyken önler. Ayrıca aracı boş vitese çalışır vaziyette kaldırdığımda elle döndürmek suretiyle ön arka dönmüyor ya da yeterince kuvvet uygulayamadığımızdan mı dönmüyor? Bi de adamdan sitem yedik abi o kadar üsteledin bak araba ayırıyormuş sözlerine muhatap kaldık. Neyse biz yine bu sözlere muhatap kalalım önemli değil de Allah viskozumuza zeval vermesin.
Yavuz bey, tedbir tedbirdir. Varsın 2 senede bir göreceğin kişi sitem etsin. Diğer taraftan, 200-300 bin km’de manuel vitesli subarular bu viskoz bakımınına ihtiyaç duymaktaymış. Çözümü olduktan sonra problem değil. Teknik Oto, bakım için bana 1250 lira teklif verdi. Bu fiyat içinde bir aks körüğü değişimi, rot ayarı, vdc temizliği ve yağın değişimi dahil. 200-300 bin km’de bir böylesine bir bakım ve ücreti hiç önemli değil. Arabayı aldığımda, bizim buradaki bir dağa tırmanmıştım. Arabanın tavan penceresi açıktı. Tırmanmanın sonuna doğru içeri kötü bir koku girdi. O zaman bir anlam verememiştim pencereden giren kokuya. Şimdi bu yeni haber ile anlamlı hale geldi. Tam sol veya sağ yapıp dönüş yapmıyorum pek. Arabayı park ettiğim yer toprak/çakıl zemin. Bir tek orada sabah keskin manevra yapıyorum. Orada direksiyondaki her türlü tuhaflığı zemine yorarım. Okuduğum yorumlarda, vdc bakımının bahsettiğim km’lerde mecburiyete dönüştüğünü farklı mecralarda okudum. Manuel vitesli araçlar bu kmlere geldi sayılır. Bu demektir ki, aslında bu derde uğramış daha fazla kullanıcı var ve onlar eğer şanslı değil ise sorunlarını aksa yormaktalar. Ya da henüz benim gibi durumu henüz henüz fark etmektedirler. Ben de tesadüfen fark ettim sayılır. Aklıma ilk aks gelmişti. Fiyatlara baktım, 3-4 binlere varacak masrafa girme riski var. Viskoz bakımı ve maliyeti beni sevindir bile sayılır aksa nazaran. Sonuçta bu araçların km’leri arttıkça yeni yeni şeyler öğrenmek zorunda kalacağız.
(14-12-2020, Saat: 19:44)Nuri_Kongur demiş ki: [quote='viskoz' pid='64980' dateline='1607959347'] Yanlış hatırlamıyorsam 1750 tl ye almıştım
Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi Nuri bey viskozun icerisindeki parçalarda olurda bir problem çıkarsa bizde mevcut olan viskozun parçaları sağlam her ne kadar aracı satmış olsamda @supaplex kardeşim de seve seve size yardımcı olur bilginize.
Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teklifiniz için çok teşekkür ederim . İnşallah sorun sadece yağdır, terslik olursa aklımda olması iyi oldu.
Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
(14-12-2020, Saat: 19:01)bahcekapiliyavuz demiş ki: Arkadaşlar şu konu hala net değil galiba. Farklı yorumlar var internette.
Manüel Subaru tüvtürk fren testine girdiğinde boş viteste ön ve arka ayrık değil midir? Eğer ayrık değilse boş viteste awd devre dışıdır bu şekilde kullanmayın tavsiyesi boşuna mıdır?
Haftaya muayeneye gireceğim bir önceki muayenede roller koydurdum ama boş viteste yapıldı ve ne önler testteyken arkalar döndü ne de arkalar testteyken önler. Ayrıca aracı boş vitese çalışır vaziyette kaldırdığımda elle döndürmek suretiyle ön arka dönmüyor ya da yeterince kuvvet uygulayamadığımızdan mı dönmüyor? Bi de adamdan sitem yedik abi o kadar üsteledin bak araba ayırıyormuş sözlerine muhatap kaldık. Neyse biz yine bu sözlere muhatap kalalım önemli değil de Allah viskozumuza zeval vermesin.
Yavuz bey, tedbir tedbirdir. Varsın 2 senede bir göreceğin kişi sitem etsin. Diğer taraftan, 200-300 bin km’de manuel vitesli subarular bu viskoz bakımınına ihtiyaç duymaktaymış. Çözümü olduktan sonra problem değil. Teknik Oto, bakım için bana 1250 lira teklif verdi. Bu fiyat içinde bir aks körüğü değişimi, rot ayarı, vdc temizliği ve yağın değişimi dahil. 200-300 bin km’de bir böylesine bir bakım ve ücreti hiç önemli değil. Arabayı aldığımda, bizim buradaki bir dağa tırmanmıştım. Arabanın tavan penceresi açıktı. Tırmanmanın sonuna doğru içeri kötü bir koku girdi. O zaman bir anlam verememiştim pencereden giren kokuya. Şimdi bu yeni haber ile anlamlı hale geldi. Tam sol veya sağ yapıp dönüş yapmıyorum pek. Arabayı park ettiğim yer toprak/çakıl zemin. Bir tek orada sabah keskin manevra yapıyorum. Orada direksiyondaki her türlü tuhaflığı zemine yorarım. Okuduğum yorumlarda, vdc bakımının bahsettiğim km’lerde mecburiyete dönüştüğünü farklı mecralarda okudum. Manuel vitesli araçlar bu kmlere geldi sayılır. Bu demektir ki, aslında bu derde uğramış daha fazla kullanıcı var ve onlar eğer şanslı değil ise sorunlarını aksa yormaktalar. Ya da henüz benim gibi durumu henüz henüz fark etmektedirler. Ben de tesadüfen fark ettim sayılır. Aklıma ilk aks gelmişti. Fiyatlara baktım, 3-4 binlere varacak masrafa girme riski var. Viskoz bakımı ve maliyeti beni sevindir bile sayılır aksa nazaran. Sonuçta bu araçların km’leri arttıkça yeni yeni şeyler öğrenmek zorunda kalacağız.
Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi [/quote.
Geçmiş olsun nuri hocam. İnşallah yağ değişimi ile kurtarırsınız. Bu yağ değişimi veya bakımı için arıza vermesini mi beklemek lazım yoksa bahsi geçen km gelince direk bakım mi yaptırmak gerekiyor. Oto tekniğin görüşü nedir acaba.
Hocam, arıza ışığı falan yakmıyor. Kullanım sırasında belli oluyor. 200-300 bin km’de mutlaka kendini belli ediyormuş. Oto Tekniğe sorar buradan onların fikrini yazarım.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
[mention]muallim54 [/mention] Mesut hocam, biraz önce aracımı teslim aldım. Vizkoz bakımı yapılınca, direksiyon tam tur döndüğünde kendini gösteren tuhaflık kalmamış. Usta ile konuşup teşekkür ettim ve sizin soruyu da sordum. Onun tavsiyesi 150 bin km’de bir bakım yapılmalı oldu. Bu parçanın öyle kolay bozulan bir şey olmadığı yazışmalarda geçiyor. En detaylı yazışmanın linkini yukarıda vermiştim. O yazan kişi de çözümü rus forumlarında arayıp bulmuş. 200-300 bin km’de sorun arıza şeklinde kendini belli ettiğine göre 150 binde yapılacak bakım gayet makul bir süre. İş uzun sürüyor bu fotoğraflardan belli. Hal böyle olunca istenen ücret de , yapılan işe oranla gayet makul geldi bana. [mention]viskoz [/mention] bey, teklifiniz için yeniden teşekkür ederim. Sizin parça yağı yenilendiğinde yeniden kullanılabilir hale gelecek. İçine konulması gereken silikon yağı da 10000 cst özelliğinde ve 50-100 ml bir miktar yeterli olacaktır. Hatta maceraya girmeye gerek yok, yetkili serviste bulunan bir şey. Arabayı satın alan [mention]supaplex [/mention] eğer ihtiyaç duyarsa icabında ben buradan alır yollarım. Selamlar.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(15-12-2020, Saat: 16:57)Nuri_Kongur demiş ki: [mention]muallim54 [/mention] Mesut hocam, biraz önce aracımı teslim aldım. Vizkoz bakımı yapılınca, direksiyon tam tur döndüğünde kendini gösteren tuhaflık kalmamış. Usta ile konuşup teşekkür ettim ve sizin soruyu da sordum. Onun tavsiyesi 150 bin km’de bir bakım yapılmalı oldu. Bu parçanın öyle kolay bozulan bir şey olmadığı yazışmalarda geçiyor. En detaylı yazışmanın linkini yukarıda vermiştim. O yazan kişi de çözümü rus forumlarında arayıp bulmuş. 200-300 bin km’de sorun arıza şeklinde kendini belli ettiğine göre 150 binde yapılacak bakım gayet makul bir süre. İş uzun sürüyor bu fotoğraflardan belli. Hal böyle olunca istenen ücret de , yapılan işe oranla gayet makul geldi bana. [mention]viskoz [/mention] bey, teklifiniz için yeniden teşekkür ederim. Sizin parça yağı yenilendiğinde yeniden kullanılabilir hale gelecek. İçine konulması gereken silikon yağı da 10000 cst özelliğinde ve 50-100 ml bir miktar yeterli olacaktır. Hatta maceraya girmeye gerek yok, yetkili serviste bulunan bir şey. Arabayı satın alan [mention]supaplex [/mention] eğer ihtiyaç duyarsa icabında ben buradan alır yollarım. Selamlar.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(15-12-2020, Saat: 16:57)Nuri_Kongur demiş ki: [mention]muallim54 [/mention] Mesut hocam, biraz önce aracımı teslim aldım. Vizkoz bakımı yapılınca, direksiyon tam tur döndüğünde kendini gösteren tuhaflık kalmamış. Usta ile konuşup teşekkür ettim ve sizin soruyu da sordum. Onun tavsiyesi 150 bin km’de bir bakım yapılmalı oldu. Bu parçanın öyle kolay bozulan bir şey olmadığı yazışmalarda geçiyor. En detaylı yazışmanın linkini yukarıda vermiştim. O yazan kişi de çözümü rus forumlarında arayıp bulmuş. 200-300 bin km’de sorun arıza şeklinde kendini belli ettiğine göre 150 binde yapılacak bakım gayet makul bir süre. İş uzun sürüyor bu fotoğraflardan belli. Hal böyle olunca istenen ücret de , yapılan işe oranla gayet makul geldi bana. [mention]viskoz [/mention] bey, teklifiniz için yeniden teşekkür ederim. Sizin parça yağı yenilendiğinde yeniden kullanılabilir hale gelecek. İçine konulması gereken silikon yağı da 10000 cst özelliğinde ve 50-100 ml bir miktar yeterli olacaktır. Hatta maceraya girmeye gerek yok, yetkili serviste bulunan bir şey. Arabayı satın alan [mention]supaplex [/mention] eğer ihtiyaç duyarsa icabında ben buradan alır yollarım. Selamlar.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(15-12-2020, Saat: 16:57)Nuri_Kongur demiş ki: [mention]muallim54 [/mention] Mesut hocam, biraz önce aracımı teslim aldım. Vizkoz bakımı yapılınca, direksiyon tam tur döndüğünde kendini gösteren tuhaflık kalmamış. Usta ile konuşup teşekkür ettim ve sizin soruyu da sordum. Onun tavsiyesi 150 bin km’de bir bakım yapılmalı oldu. Bu parçanın öyle kolay bozulan bir şey olmadığı yazışmalarda geçiyor. En detaylı yazışmanın linkini yukarıda vermiştim. O yazan kişi de çözümü rus forumlarında arayıp bulmuş. 200-300 bin km’de sorun arıza şeklinde kendini belli ettiğine göre 150 binde yapılacak bakım gayet makul bir süre. İş uzun sürüyor bu fotoğraflardan belli. Hal böyle olunca istenen ücret de , yapılan işe oranla gayet makul geldi bana. [mention]viskoz [/mention] bey, teklifiniz için yeniden teşekkür ederim. Sizin parça yağı yenilendiğinde yeniden kullanılabilir hale gelecek. İçine konulması gereken silikon yağı da 10000 cst özelliğinde ve 50-100 ml bir miktar yeterli olacaktır. Hatta maceraya girmeye gerek yok, yetkili serviste bulunan bir şey. Arabayı satın alan [mention]supaplex [/mention] eğer ihtiyaç duyarsa icabında ben buradan alır yollarım. Selamlar.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Redmi Note 7 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
@Nuri_Kongur Nuri bey çok teşekkür ederim. Böyle bir ihtiyaç halinde aklımdasınız. @viskoz ağabeyim istesin araç onun o kadar. Her ne kadar resmiyette bizim olsa da istediği zaman subarum ve parçaları hakkında her türlü tasarruf hakkına süresiz olarak sahiptir
GM 8 d cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
İstatiki veri kayıt tutmak adına burada bir güncelleme yapmak ihtiyacı hissettim. Elimde var olan servis tarihçesinden viskoz adlı parçanın 38913AA230 parça no ve DEFRANSIYEL MERKEZI adı altında en son Mayıs 2017 tarihinde 184967 km'de bakımının yapıldığını öğrendim. Ben 271721. km'de yeniden bakım yaptırdım. Bu demektir ki, ilk arıza 200 bine yakın veya 200 binli rakamlarda iken , daha sonraki servis aralığı 100 bin km’lerde. Parçanın orijinal sıfırı jaspasubaru'da 6.962,00 TL + KDV fiyatına satılmakta. https://jaspasubaru.com/index.php?sayfa=...un_id=7022
Arkadaşlar aşağıdaki adreste 5 ve 6 manuel vites subarularda viskoz arıza sebepleri ve tamiri çok detaylı anlatılmış. Konu sahibi, kendi beyanına göre, 590 viskoz tamiri yapmış. Konuyu resimlerle desteklemiş. Bilgi birikimi açısından adresi buraya ekliyorum. http://forum.liberty.asn.au/viewtopic.php?f=6&t=31089
Anadolunun değişik yerlerinde oturup subaru servisine ulaşmasında problem olan arkadaşlar, eğer eliniz bu işe yatkın ise kendiniz, yatmıyorsa güvendiğiniz ustanızla bu sayfaları etüd etmek sizin için iyi olacaktır. Sayfanın İngilizce olmasına takılmayın. Google çeviriden resimlere de bakarak hataya yer bırakmayacak şekilde çevirttirip okuyabilirsiniz. Sayfada şu mesaj derli toplu bir özet gibi. En baştan Google çeviri ile okumak konuyu kavrayıp çözmeğe daha yardımcı olacaktır.