(05-10-2021, Saat: 14:16)BerQue demiş ki: Solenoid kısmı elektriksel birşey, miknatisli bobin yani, yağlama ile ilgili degil, mekanik bir ariza degil yani. Muhtemel parca ömrünü tamamliyor, korozyon oluyor vs vs vs Sizdirmazligi gövdesi vs bozulmuyordur diye tahmin ediyorum çünkü yurtdisinda da hata saptanirken hep elektriksel(ohm) olarak tespit etmeye calisiyorlar.
Bu “ömür boyu” ifadesini eksik anlıyoruz. Zamanınca yerli kökenli bir navigasyon programı firması “ömür boyu “ güncelleme garantili navigasyon programına güncellemeyi kesince kullanıcıları öfke ile hesap sorduydu. Firma sahibinin yanıt verirkenki yüzü hala gözümün önünde. Yazılım sektöründe program ömrü 3 ya da 5 yılmış hatırladığım kadarıyla. Biz “ömür boyu” deyince zamana ve insana göre düşünüyoruz. Mesela araçlarda 100K veya 5 yıl, hangisi önce gelirse derler ya, “ömür boyu” yerine böyle söyleseler kafalar karışmayacak. Şimdi nerede okudum hatırlamıyorum ama Subaru CVT şanzımanda “ömür” ya 100K ya da 130 K km idi. Demek ki, firma o kadar garanti vermiş. Ama kavram “ömür” olunca hem biz hem de yetkili servisler “tercümede” yolumuzu yitirmekteyiz. Maalesef bu tercüme veya kavram karmaşası çok yerde var. Aşağıya böyle yanlış anlamağa müsait kavramlardan hatırladıklarımı yazıyorum. Engelli: Halk arasındaki anlamını biliyoruz ama devlette vucudun zihinsel veya bedensel kusurlu olmasına denmekte. Gözlüklü olanlar devlet dilinde engelli mesela. Kanser: bizim için evlerden uzak olsun bir hücre hastalığı. Doktorlar için ölü hücreler. Yara civarındaki ölü hücreler kanser misal. Makam aracı: halk arasında makam aracı müdürün veya patronun bindiği araç. Halbuki makam aracı hizmet aracı demek ve kurumların makam aracı sayısına, personel servisi, kurumun kullandığı hizmet araçları hatta çöp kamyonları bile makam aracı istatistiklerine girmekte. Bu dildeki eksik veya bağlamdan kopuk izahattan bizim payımıza düşen ise “ömür boyu garantili cvt şanzıman yağı”
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Bir yıl önce 2014 model xv aldım. Kullanım kitapçığında cvt şanzıman için değişim gerekli görmemiş, ancak 6o binde bir kontrol yazıyor. Şimdi bu bakım kılavuzunu yazan üretici firma. Nasıl yanlış veya eksik bilgi diyebiliyoruz anlam veremedim. Ancak not eklemiş; araç römork çekmişse veya offroad amaçlı kullanılmışsa 45 binde değiştirmeyi önermiş.
(05-10-2021, Saat: 22:29)drcengiz demiş ki: Bir yıl önce 2014 model xv aldım. Kullanım kitapçığında cvt şanzıman için değişim gerekli görmemiş, ancak 6o binde bir kontrol yazıyor. Şimdi bu bakım kılavuzunu yazan üretici firma. Nasıl yanlış veya eksik bilgi diyebiliyoruz anlam veremedim. Ancak not eklemiş; araç römork çekmişse veya offroad amaçlı kullanılmışsa 45 binde değiştirmeyi önermiş.
Yanlış ya da eksik bilgiyi onlar vermiyor. Biz öyle yorumluyoruz. 45K 130K’dan küçük. Teknik anlamda kullanım ömründen az , değişimi tavsiye etmesi normal. Ama diyelim ki, 200K’da problem çıktı, firma garantiden değiştirecek mi? Bu henüz yanıtlanmış bir soru değil.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Biraz ütopik olacak belki ama şöyle yapılabilir: Eğer 200 k da şanzıman arızasının yağ değişmediğinden olduğu kanıtlanırsa üretici firmaya dava açılabilir. Tabii bu arada aracın römork çekmediğini be uzun süre offroad şartlarında kullanılmadığını kanıtlamak lazım.Aslında foruma subaru firmasının teknik bir yetkilisi üye olsa (belki vardır bilmiyorum) böyle çelişkili konularda resmi ağızdan aydınlatsa çok iyi olurdu.
Kitapçıkta kontrol edilir yazıyor dolayısı ile değişmez demiyor. Bu nedenle yağı 60k.km de kontrol eden servis yada ustanın teşhisine kalmış bir durum. Araç 60k km geldi gittik servise ( özel yada yetkili ) kontrol ettiler yağ hala kalitesini koruyor ( renk olarak ) diyelim. Değişmesine gerek yok denirse bir sonraki bakım olan 70km de tekrar kontrol ettirilir. Değişmedi 80k km de bakımda tekrar kontrol. Bu sefer değişti diyelim sonraki yağ kontrol +60k km sonra yani 140k km de tekrar kontrol. Benim sorduğumda aldığım cevap bu idi.
(06-10-2021, Saat: 10:46)drcengiz demiş ki: Biraz ütopik olacak belki ama şöyle yapılabilir: Eğer 200 k da şanzıman arızasının yağ değişmediğinden olduğu kanıtlanırsa üretici firmaya dava açılabilir. Tabii bu arada aracın römork çekmediğini be uzun süre offroad şartlarında kullanılmadığını kanıtlamak lazım.Aslında foruma subaru firmasının teknik bir yetkilisi üye olsa (belki vardır bilmiyorum) böyle çelişkili konularda resmi ağızdan aydınlatsa çok iyi olurdu.
Ya da, bir dahaki yetkili servise gidişte , “ömür boyu” kavramının kaç km veya yıl olduğunu sormak en iyisi. Muhtemelen onlar da en tepeye sormak zorunda kalacaklardır. “Ömür boyu” muğlak kavram. Kimi kelebeklerde 1 gün, kaplumbağalarda 300 yıl olduğu söyleniyor. Kara kargaların 250 yıl. İnsanın 70-80 yıl ülkesine göre. Her şeyde “ömrün” ortalama süresi belli ve hangi nesne ise ona göre değişkenlik göstermekte. Subaru CVT şanzımanın “ömrü” kaç yıl veya kaç km?
Römork yada ofroad kullanımı yapıldı ise cvt şanzıman yağı 45k km de değişir denmesi aslında tüm cvt sanziman sahiplerinin kendilerini referans alacağı bir durum. O cümleden sonra şunu anlıyoruz ki cvt şanzımanlar zorlandığı zaman şanzıman yağını eskitiyor. Ben cvt şanzıman sahibi olsam bu cümleden sonra 45k km de bir cvt yağını degistiririm. Kış şartlarında özellikle Karda vs araçları deneyen bir markanin kullanıcıları olarak kim sürekli sakin araç kullanıyor ki