yorumlarda lucas yağ katkısı bitmeye yakın motorlar için tavsiye edilmiş. yüzlerce müsbet yoruma rağmen az sayıda menfi yorum yapanlar, ürünün yeni nesil araçlar için zararlı olduğunu belirtmekte. yeni için kıstas olarak 5W30 yağ kullanan motorlara işaret edilmiş. yeni nesil motorlara çözüm olarak her zaman kullanılan yağ kalınlığının bir tık üstü tavsiye edilmiş. Bu çözüm bize yabancı olmayan bir çözüm zaten. forumlarda 0W yağ yerine 5W yağın kullanılması tavsiyelerini okuduğumuz gibi, motul firması örneğin bunu resmi şekilde sorarak önerilerinde uyguluyor. Motul firmasının yağ seçici arabirimi motor km 150 Bin üstü ise daha kalın yağ önermekte. Burada kafa karışıklığını önlemek için bir noktayı netleştirmek lazım: Bu yağ katkısını ne için kullanmak istiyoruz? * Performansı bozulan motorun, eksilen performansını bu katkı ile mi ikame etmek? * Yeni motorumuzun ömrünü mü uzatmak? Buradaki Lucas örneğinde Sarp beyin de vurguladığı gibi, eskimiş aşınmış motorlardaki kayıpların telafisi için kullanılan bir ürün. Sağlam motorda yağı kalınlaştırdığı için motora zarar verir. Yeni motorların ömrünü uzatmak için yağı sık değiştirmek uygulaması en kolay usül. 12 Binde değişecek yağı 8-10 binde değiştirmek, özellikle yağ ve hava filtresinde ucuza kaçmamak hayati önemde.
Katkının her çeşidinden uzak durmak lazım. Son demlerindeki motorlarda bir nebze iyileştirme yapar sonrası yine felaket olacaktır. ülkemizde genelde aracı satmadan önce kullanılan bir ürün tipi (arızaları vs gizlemek için)
(16-06-2020, Saat: 10:01)Adem61 demiş ki: Katkının her çeşidinden uzak durmak lazım. Son demlerindeki motorlarda bir nebze iyileştirme yapar sonrası yine felaket olacaktır. ülkemizde genelde aracı satmadan önce kullanılan bir ürün tipi (arızaları vs gizlemek için)
Arızalar burda gizlenir de diğer tarafta karşı karşıya kalınması, motor arazasindan daha kötü olacaktir