Geçen hafta Raci ustaya arabanın rutin bakımını yaptırdım. (Araç 239 binde.) Bakım için lifte kaldırdığımızda eksantrik keçelerinin hafiften yağ kaçırmaya başladığını farkettik. Tamir için bugüne sözleştik. Su sabah erkenden gittim. Usta radyatör suyunu boşalttı, radyatörü söktü, triger kapaklarını açtı. Buraya kadar her şey iyiydi. İlk bakışta triger kayışı da gayet iyi görünüyordu ama söküp alınca kayışın iç tarafında dişlerinin kayışla buluştuğu hatlarda çatlaklar görünce bizim keçe tamiratına triger bilya vs. değişikliği halini aldı. Bunlara ek sağ alttaki plastik eksantrik kasnağı da yanağından kırılmış. Onu ve birkaç şeyi daha değiştirdik. Özetle bizim evdeki hesap çarşıya uymadı ama arabanın bir nevi büyük bakımı yapılmış oldu. Bu bakımdan mutluyum.
Lakin aklıma takılan bir nokta var. Bugün değiştirilen parçaların hepsi ve fazlası bu araç 194 bindeyken zaten değiştirilmiş. (Muhtemelen 2016 veya 2017'de.) Bu parçaların daha 45 bin kilometre geçmemişken su koyvermiş olması normal mi sizce? En az bir bu kadar daha dayanmaları gerekmez miydi? Ne dersiniz?
Bugün değişenler: Eksantrik keçeleri, ön krank keçesi, triger kayışı, bilye, sağ alt eksantrik kasnağı, V kayışı, klima kayışı, direksiyon pompası/motoru (?) O ringleri.
Bir de konu ile alakası yok ama bugün orada bir Forestera takılmış tümüyle alüminyumdan el yapımı radyatör gördüm. Üç parmak kalınlığında idi. (Bizim radyatörler 1 parmak anca.) Bu radyatör nerede yaptırılır, kaça yaptırılır bileniniz var mıdır acaba?
(17-09-2019, Saat: 21:27)sea demiş ki: Arkadaşlar iyi akşamlar,
Geçen hafta Raci ustaya arabanın rutin bakımını yaptırdım. (Araç 239 binde.) Bakım için lifte kaldırdığımızda eksantrik keçelerinin hafiften yağ kaçırmaya başladığını farkettik. Tamir için bugüne sözleştik. Su sabah erkenden gittim. Usta radyatör suyunu boşalttı, radyatörü söktü, triger kapaklarını açtı. Buraya kadar her şey iyiydi. İlk bakışta triger kayışı da gayet iyi görünüyordu ama söküp alınca kayışın iç tarafında dişlerinin kayışla buluştuğu hatlarda çatlaklar görünce bizim keçe tamiratına triger bilya vs. değişikliği halini aldı. Bunlara ek sağ alttaki plastik eksantrik kasnağı da yanağından kırılmış. Onu ve birkaç şeyi daha değiştirdik. Özetle bizim evdeki hesap çarşıya uymadı ama arabanın bir nevi büyük bakımı yapılmış oldu. Bu bakımdan mutluyum.
Lakin aklıma takılan bir nokta var. Bugün değiştirilen parçaların hepsi ve fazlası bu araç 194 bindeyken zaten değiştirilmiş. (Muhtemelen 2016 veya 2017'de.) Bu parçaların daha 45 bin kilometre geçmemişken su koyvermiş olması normal mi sizce? En az bir bu kadar daha dayanmaları gerekmez miydi? Ne dersiniz?
Bugün değişenler: Eksantrik keçeleri, ön krank keçesi, triger kayışı, bilye, sağ alt eksantrik kasnağı, V kayışı, klima kayışı, direksiyon pompası/motoru (?) O ringleri.
Bir de konu ile alakası yok ama bugün orada bir Forestera takılmış tümüyle alüminyumdan el yapımı radyatör gördüm. Üç parmak kalınlığında idi. (Bizim radyatörler 1 parmak anca.) Bu radyatör nerede yaptırılır, kaça yaptırılır bileniniz var mıdır acaba?
Daha önceden takılmış parçaların kalitesine göre dayanım süresi degisiyordur Diye düşünüyorum. Radyatör olarak Yetsan şirketi siparişe göre radyatör yapiyor. Diğer markalarda yaptıran olmuştu. Ben en son land Rover için yaptıkları radyatörü gördüm kaynaklari mükemmeldi. Yetsani arastirabilirsin Ertuğrul abi
Merhaba , benim arac 2013 forester xt bildiginiz gbi ve 118 bin oldu. Bu zamana kdar cekmekoy bayraktarda her 15 binde bir bakima girmis fakat dun sordugumda 2.200 tl fiyat cikardilar 120 bin bakimi icinmis agir bakimmis. Acaba sizce yine oradami yaptirayim yoksa ozel ve onerebileceginiz bir serviste daha uygun ve servisten eksik kalmadan yaptirabilirmiyim
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
(18-09-2019, Saat: 20:17)srhncms demiş ki: Merhaba , benim arac 2013 forester xt bildiginiz gbi ve 118 bin oldu. Bu zamana kdar cekmekoy bayraktarda her 15 binde bir bakima girmis fakat dun sordugumda 2.200 tl fiyat cikardilar 120 bin bakimi icinmis agir bakimmis. Acaba sizce yine oradami yaptirayim yoksa ozel ve onerebileceginiz bir serviste daha uygun ve servisten eksik kalmadan yaptirabilirmiyim
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Ağır bakım için değişim listesini alabilirsiniz fiyat hakkında az çok diyebiliriz.
(18-09-2019, Saat: 20:17)srhncms demiş ki: Merhaba , benim arac 2013 forester xt bildiginiz gbi ve 118 bin oldu. Bu zamana kdar cekmekoy bayraktarda her 15 binde bir bakima girmis fakat dun sordugumda 2.200 tl fiyat cikardilar 120 bin bakimi icinmis agir bakimmis. Acaba sizce yine oradami yaptirayim yoksa ozel ve onerebileceginiz bir serviste daha uygun ve servisten eksik kalmadan yaptirabilirmiyim
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Ağır bakım için değişim listesini alabilirsiniz fiyat hakkında az çok diyebiliriz.
Aslinda tek tek saydi ama yazmadigim ivin aklimda tutamadim. Yarin arayip maddeleri yazayim. Tesekkurler
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Kullanilan markaya gore dayanim suresi degisir. Orninal icon subaru 100binde bir degisim diyorsa yan sanayide bu yariyada duser.yarinin yarisinada. Gecmis olsun
(18-09-2019, Saat: 20:17)srhncms demiş ki: Merhaba , benim arac 2013 forester xt bildiginiz gbi ve 118 bin oldu. Bu zamana kdar cekmekoy bayraktarda her 15 binde bir bakima girmis fakat dun sordugumda 2.200 tl fiyat cikardilar 120 bin bakimi icinmis agir bakimmis. Acaba sizce yine oradami yaptirayim yoksa ozel ve onerebileceginiz bir serviste daha uygun ve servisten eksik kalmadan yaptirabilirmiyim
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Ağır bakım olduğuna emin misiniz? Ağır bakım 100 bin km'de diye biliyorum. Daha sonra 112500 ve 125 bin bakımı var. Ayrıca belirttiğiniz fiyat yetkili servis fiyatlarına göre ağır bakım için çok düşük bir fiyat. Jaspa Subaru'nun sayfasındaki tabloya göre 4000 Lira masrafı var ağır bakımın. Yetkili servise 2200 olması çok mümkün değil.