(15-11-2018, Saat: 13:25)AhmetKadir demiş ki:(15-11-2018, Saat: 11:51)Salih demiş ki: @nitro37 Abi japonların bu konularda kanunları var bildiğim kadarıyla. Belli bir gücü geçmeyecek belli bir hızı aşmayacak gibi kapasite olsa bile. Bahsettiğin araca en iyi örneklerden biri toyota supra Zaten genelde japon araçlar oynamaya daha müsait oluyor.
Teknolojinin gelişmesi ile beraber daha küçük hacimli ama daha çok beslemeli motorlar araç üreticileri tarafından üretilip pazarlanıp son kullanıcı tarafından kullanılıyor günümüzde artık yaygın olarak. Yıllardır var küçük hacimli turbo motorlar. Hatta atmosferik benzinli araçlarda bile belirgin iyileşmeler var. Örneğin benim eski lancer 1,6 - 98 hp , arkadaşın corollası da 1,6 ama 132 hp.
Bu demek ki motor modifiyesi düzgün ve profesyonel olarak doğru parçalarla yapılırsa beklenti de mantıklı olursa düzgün kullandıktan ve bakımı aksatmadıktan sonra dayanır da iyide gider tasarrufta sağlar. Burada maddiyatı aştığımızı düşünürsek en önemli nokta işçilik.
Yeni corollayi gec 98 model vti 1.6 litreden 160hp veriyordu ama soyle dusunmek lazim 98hp ureten lancer 6500 devir donuyor. Vti 8200
1,6 160 hp atmosferik mi ? O nasıl bir rpm Vay maşaallah.