Herkese Merhabalar,
Forumdaki ilk konumu tanışma vasıtasıyla açmıştım. Günlük tüm konuları takip ediyorum fakat aktif olma sürem çok kısa olduğu için okumakla yetiniyorum.
Bugün bir değişiklik yapıp kullanmış olduğum 2012 xpremium ( 2.0 benzin otomatik 75000 km) Forestercağızım için deneyimlerimi bu zamana kadar hiç forester sahibi olmamış arkadaşlarla paylaşmak istedim.
Öncelikle negatif olarak değerlendirdiğim yönlerinden başlamak istiyorum:
-Araçta ilk olarak dikkatimi çeken performans idi. 2.0 motor 150hp bir aracın daha atik olmasını beklerken şanzıman beni şehir içinde biraz üzdü diyebilirim. Devir aralıkları çok uzun. Evet şehirlerarası yolculukta çok rahat araç gereksiz yere saçma sapan vites ve devir değişikliğine gitmiyor. Gayet stabil ama şehir içinde aynı şeyleri söyleyemeyeceğim.
-İkinci olarak aracın konforu konusunda çok iyi yorumlar yapamayacağım. Şehir içinde süspansiyon sistemi pek yeterli değil hoplatıp zıplatıyor. Özellikle aracın arka kısmı sağa sola yaylanıyor. 17" jant ve 225 55 r17 lastik ile kullanıyorum. 16" jant ve 60-65 arası yanakta belki daha konforlu olabilir diye düşünüyorum. Yüksek hızlarda da tatlı sert kasislerde araba yukarı aşağı baya bi sallanıyor
-Araçta sadece havalandırma çalışsın klima çalışmasın diyorsanız bi problemle karşı karşıyasınız klima muhakkak bir açılıyor sonra A/C tuşuna basarak kapatıp işleminize o şekilde devam ediyorsunuz. Birde mevsim geçişlerinde sıcak hava üflerken öğlen saatlerinde soğuk havaya geçeyim dediğinizde klima yeniden aktif oluyor bu da baya bir can sıkıcı.
- Aracı stop edip evinize doğru giderken arkadan egzoz tarafından gelen çıtlama sesleriyle sizi uğurladığını duyabiliyorsunuz Bu da çok sevdiğiniz Foresterinize eve girmeden bir kez daha arkanızı dönüp bakmanıza sebep olan olaylardan bir tanesi.
- Anahtarsız giriş çıkış var aracımda ( darısı olmayanların başına ). Girerken bir sorun yok, kapı koluna elinizi atar atmaz açılıyor. Fakat çıkarken kapı kolundaki düğmeye bi zahmet bas diyor özellikle alışveriş yaptınız bagajdan malzemeleri yüklendiniz sonrasında ya anahtar ya kapı koluna bi dokunmanız gerekiyor.
-Belki benim aracıma özel arızasal bir durum ama ilk çalıştırmada 1600-1700 dev/dak çeviriyor biraz sallantılı bir ilk çalıştırma rölantisi var gibi geldi bana. sonrasında motor ısınınca hem sessizleşiyor hem de sallantı gidiyor.
- Fren Fren Fren. Alışamadım bu japonların frenlerine Freni gayet yetersiz geldi bana. Evet 1500 Kg bir cüsseyi durdurmak kolay değil ama bence daha iyi olabilirdi. Hatta birgün yakın takip ettiğim bir aracın aniden fren yapması üzerine frene bastım baktım durmuyor birkaç sert manevrayla arabanın yanından sıyrılıverdim ( İçimden de boxer olmasa uçardın diyorum bu arada )
-Far yıkama; farlarınız açıkken Ön cam yıkama ile beraber çalışıyor. Daha farklı olabilirdi. Örneğin far yıkama esp gibi aktif veya pasif konuma alınabilirdi.
-İzolasyonu çok iyi değil özellikle 70 80 km lerden sonra kapı kenarlarından ve yağmurda sanki içeriye yağıyormuşcasına dışardan gelen sesler can sıkıcı, Hele ki sunroof perdesi açıksa tavan tahliyelerinden gelen ses az da olsa sinir bozucu.
-Son olarak eğer birisi arabanızı kötülüyorsa ( yakıt, parça ve piyasada çok tutulmaması konusunda ) her an kavga edebilirsiniz. aman dikkat
Şimdi Gelelim en sevdiğim kısıma Arabanın pozitif olarak değerlendirdiğim yönleri;
-Aslında saymakla bitmez ama kısa bir özet geçeceğim en önemli husus yol tutuşu ve uzun mesafe kullanımlarda aracın gidişi çok iyi. 4 ileri şanzımanın devir aralıklarının geniş olmasından kaynaklı arabayı çok da yormadan hızınızı değiştirebilmeniz mümkün, Manevra kabiliyeti uzun bir araç olmasına ramen gayet iyi. Virajlarda güven hissi hiçbir arabada hissetmediğim kadar iyi.
-Ankarada benim gibi yüksek yerlerde yaşayanlar ( keklikpınarı mahallesindeyim bu arada) kışın buzlanmanın olduğu durumlarda sileceklerin cama donarak yapışması ile çok karşı karşıya kalmıştır. Silecek ısıtması muazzam güzel düşünülmüş ve çok başarılı bir şekilde çalışıyor.
-Motorun büyük olması ve hızlı ısınması araca ilk bindiğinizde kış aylarında büyük bir velinimet. Üzerine bir de 2 kademeli koltuk ısıtması eklenince yemede yanında yat olmuş.
-Düşük devirlerde efendi gibi yüksek hızlarda serseri gibi gidebilme imkanınız var Motor sesi o kadar güzel ki bazen insanların dönüp bu motor sesi nereden geliyor diye baktığına çok şahit oldum
-İç donanım olarak elektrikli sürücü koltuğundan 2 kademeli arka yolcu koltuğuna, elektrikli katlanabilir ayna özelliği olmasına, Ses sisteminin çok iyi olması ve koltuk altında da sonradan farkettiğim bir subwoofer olmasına hayran kaldım. 2012 yılında adamlar yapmış dedirtiyor. Günümüzde çoğu araç üreticisi bu gibi donanımlardan kaçıyor.
- Aracın arazisi çok iyi eğer düzgün bir lastik kullanıyorsanız karda çamurda kalma gibi bir durumu yok. Üstelik aracın alt hizası yüksek olmasından kaynaklı extrem durumlar hariç görevini fazlasıyla yerine getiriyor.
Neyse çok fazla da lafı uzatmadan burada bitireyim artık. Subarunun iyi yanlarını zaten herkes biliyor diyorum ve herkese hayırlı akşamlar diliyorum . Belki 6 ay sonra yine gelir bi konu daha açarım Herkeze Subisiyle güzel sürüşler dilerim. Aşağıyada benim subinin bi resmini bırakayım birer maaşallahınızı alırım.
Forumdaki ilk konumu tanışma vasıtasıyla açmıştım. Günlük tüm konuları takip ediyorum fakat aktif olma sürem çok kısa olduğu için okumakla yetiniyorum.
Bugün bir değişiklik yapıp kullanmış olduğum 2012 xpremium ( 2.0 benzin otomatik 75000 km) Forestercağızım için deneyimlerimi bu zamana kadar hiç forester sahibi olmamış arkadaşlarla paylaşmak istedim.
Öncelikle negatif olarak değerlendirdiğim yönlerinden başlamak istiyorum:
-Araçta ilk olarak dikkatimi çeken performans idi. 2.0 motor 150hp bir aracın daha atik olmasını beklerken şanzıman beni şehir içinde biraz üzdü diyebilirim. Devir aralıkları çok uzun. Evet şehirlerarası yolculukta çok rahat araç gereksiz yere saçma sapan vites ve devir değişikliğine gitmiyor. Gayet stabil ama şehir içinde aynı şeyleri söyleyemeyeceğim.
-İkinci olarak aracın konforu konusunda çok iyi yorumlar yapamayacağım. Şehir içinde süspansiyon sistemi pek yeterli değil hoplatıp zıplatıyor. Özellikle aracın arka kısmı sağa sola yaylanıyor. 17" jant ve 225 55 r17 lastik ile kullanıyorum. 16" jant ve 60-65 arası yanakta belki daha konforlu olabilir diye düşünüyorum. Yüksek hızlarda da tatlı sert kasislerde araba yukarı aşağı baya bi sallanıyor
-Araçta sadece havalandırma çalışsın klima çalışmasın diyorsanız bi problemle karşı karşıyasınız klima muhakkak bir açılıyor sonra A/C tuşuna basarak kapatıp işleminize o şekilde devam ediyorsunuz. Birde mevsim geçişlerinde sıcak hava üflerken öğlen saatlerinde soğuk havaya geçeyim dediğinizde klima yeniden aktif oluyor bu da baya bir can sıkıcı.
- Aracı stop edip evinize doğru giderken arkadan egzoz tarafından gelen çıtlama sesleriyle sizi uğurladığını duyabiliyorsunuz Bu da çok sevdiğiniz Foresterinize eve girmeden bir kez daha arkanızı dönüp bakmanıza sebep olan olaylardan bir tanesi.
- Anahtarsız giriş çıkış var aracımda ( darısı olmayanların başına ). Girerken bir sorun yok, kapı koluna elinizi atar atmaz açılıyor. Fakat çıkarken kapı kolundaki düğmeye bi zahmet bas diyor özellikle alışveriş yaptınız bagajdan malzemeleri yüklendiniz sonrasında ya anahtar ya kapı koluna bi dokunmanız gerekiyor.
-Belki benim aracıma özel arızasal bir durum ama ilk çalıştırmada 1600-1700 dev/dak çeviriyor biraz sallantılı bir ilk çalıştırma rölantisi var gibi geldi bana. sonrasında motor ısınınca hem sessizleşiyor hem de sallantı gidiyor.
- Fren Fren Fren. Alışamadım bu japonların frenlerine Freni gayet yetersiz geldi bana. Evet 1500 Kg bir cüsseyi durdurmak kolay değil ama bence daha iyi olabilirdi. Hatta birgün yakın takip ettiğim bir aracın aniden fren yapması üzerine frene bastım baktım durmuyor birkaç sert manevrayla arabanın yanından sıyrılıverdim ( İçimden de boxer olmasa uçardın diyorum bu arada )
-Far yıkama; farlarınız açıkken Ön cam yıkama ile beraber çalışıyor. Daha farklı olabilirdi. Örneğin far yıkama esp gibi aktif veya pasif konuma alınabilirdi.
-İzolasyonu çok iyi değil özellikle 70 80 km lerden sonra kapı kenarlarından ve yağmurda sanki içeriye yağıyormuşcasına dışardan gelen sesler can sıkıcı, Hele ki sunroof perdesi açıksa tavan tahliyelerinden gelen ses az da olsa sinir bozucu.
-Son olarak eğer birisi arabanızı kötülüyorsa ( yakıt, parça ve piyasada çok tutulmaması konusunda ) her an kavga edebilirsiniz. aman dikkat
Şimdi Gelelim en sevdiğim kısıma Arabanın pozitif olarak değerlendirdiğim yönleri;
-Aslında saymakla bitmez ama kısa bir özet geçeceğim en önemli husus yol tutuşu ve uzun mesafe kullanımlarda aracın gidişi çok iyi. 4 ileri şanzımanın devir aralıklarının geniş olmasından kaynaklı arabayı çok da yormadan hızınızı değiştirebilmeniz mümkün, Manevra kabiliyeti uzun bir araç olmasına ramen gayet iyi. Virajlarda güven hissi hiçbir arabada hissetmediğim kadar iyi.
-Ankarada benim gibi yüksek yerlerde yaşayanlar ( keklikpınarı mahallesindeyim bu arada) kışın buzlanmanın olduğu durumlarda sileceklerin cama donarak yapışması ile çok karşı karşıya kalmıştır. Silecek ısıtması muazzam güzel düşünülmüş ve çok başarılı bir şekilde çalışıyor.
-Motorun büyük olması ve hızlı ısınması araca ilk bindiğinizde kış aylarında büyük bir velinimet. Üzerine bir de 2 kademeli koltuk ısıtması eklenince yemede yanında yat olmuş.
-Düşük devirlerde efendi gibi yüksek hızlarda serseri gibi gidebilme imkanınız var Motor sesi o kadar güzel ki bazen insanların dönüp bu motor sesi nereden geliyor diye baktığına çok şahit oldum
-İç donanım olarak elektrikli sürücü koltuğundan 2 kademeli arka yolcu koltuğuna, elektrikli katlanabilir ayna özelliği olmasına, Ses sisteminin çok iyi olması ve koltuk altında da sonradan farkettiğim bir subwoofer olmasına hayran kaldım. 2012 yılında adamlar yapmış dedirtiyor. Günümüzde çoğu araç üreticisi bu gibi donanımlardan kaçıyor.
- Aracın arazisi çok iyi eğer düzgün bir lastik kullanıyorsanız karda çamurda kalma gibi bir durumu yok. Üstelik aracın alt hizası yüksek olmasından kaynaklı extrem durumlar hariç görevini fazlasıyla yerine getiriyor.
Neyse çok fazla da lafı uzatmadan burada bitireyim artık. Subarunun iyi yanlarını zaten herkes biliyor diyorum ve herkese hayırlı akşamlar diliyorum . Belki 6 ay sonra yine gelir bi konu daha açarım Herkeze Subisiyle güzel sürüşler dilerim. Aşağıyada benim subinin bi resmini bırakayım birer maaşallahınızı alırım.