Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim.
Ödediğim bedele ait faturanın resmi aşağıdaki gibi.
Gerçekten ödediğim para, harcadığım para hiç önemli değil.
Benim anlamadığım şey;
Yetkili Servis'te nasıl yan sanayi ürün bulunabiliyor?
Bu olay ile bu durum ortaya çıkıyor ve Subaru Türkiye, servise "Arkadaşım sen bu arabaya bakım yaptın da parçayı benden almadın, ne taktın bakalım bu araca?" diye neden hesap sormuyor?
Hepsini geçtim, bu kadar olumsuzluğa rağmen Subaru Türkiye müşterisine karşı neden Servisi savunuyor?
Sundukları seçenekleri başta yazdım.
Aynı yere bir daha bakıma gidilir mi?
Parçaları verelim diyorlar, orjinalliğine nasıl inanılır?
Servise verdiğim ücreti iade edelim diyorlar, madem iş paraya döküldü yağın parasını neden verilmiyor?
Burada kelimeler ile anlatamam ama şuna emin olun, sanki bunların hepsi gayet sıradan şeylermiş, servis bana bu işçiliği ödemek istemiş ama ben kabul etmiyormuşum gibisinden ukalaca konuşmaları dinlemek zorunda kaldım.
İşin diğer bir ilginç tarafı bu görüşmelerin hiç birini yazılı yapmıyorlar. Bugünkü son görüşmem de (ki her seferinde ben aradım) bu konuda bir şey yapamayacağınızı bana yazılı olarak bildirin dedim ve görüşmeyi sonlandırdım.
Artık cevap da beklemeyip bu konuyu Japonya'ya yazmayı düşünüyorum.
Oğuzhan bey;
Servise gitmeden önce telefonda bildirdikleri bakım ücreti yaklaşık 1.600 TL idi.
Ve özellikle Motul kullanıyorsunuz değil mi diye sordum. Bu da benim dışarıdan 300 TL ye aldığım yağ için 600 TL yi ödemeyi baştan kabul ettiğimi gösterir.
Gerçekten söylüyorum; benim için bu verilen paraları bir kıymeti yok. Evet az para değil alıp ihtiyacı olan versem daha iyi.
Ama bu işi böyle kolayca kapatmaları, Subaru Türkiye'nin bu soruna karşı bana Servisin sunduğu çözümü şart koşması başlıca sorun.
Madem Servis yağın parasını ödememekte diretiyor, o zaman Subaru Türkiye de Servise haksız olduğunu bildirip bunu ödetecek, bunu yapacak ki ben servisten sıkıntı yaşasam bile arkamda Subaru Türkiyenin olduğunu bileceğim.
Konu miktar değil yani, sadece ve sadece güven.
Sanırım hava filtresini çıkarmak için ileri bir teknolojiye ihtiyaç duyacağımı veya Japonya'nın İngilizcesinin INDONESIA olduğunu sanacağımı düşünmüşler.
(08-04-2021, Saat: 00:27)Serhat Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Oğuzhan bey;
Servise gitmeden önce telefonda bildirdikleri bakım ücreti yaklaşık 1.600 TL idi.
Ve özellikle Motul kullanıyorsunuz değil mi diye sordum. Bu da benim dışarıdan 300 TL ye aldığım yağ için 600 TL yi ödemeyi baştan kabul ettiğimi gösterir.
Gerçekten söylüyorum; benim için bu verilen paraları bir kıymeti yok. Evet az para değil alıp ihtiyacı olan versem daha iyi.
Ama bu işi böyle kolayca kapatmaları, Subaru Türkiye'nin bu soruna karşı bana Servisin sunduğu çözümü şart koşması başlıca sorun.
Madem Servis yağın parasını ödememekte diretiyor, o zaman Subaru Türkiye de Servise haksız olduğunu bildirip bunu ödetecek, bunu yapacak ki ben servisten sıkıntı yaşasam bile arkamda Subaru Türkiyenin olduğunu bileceğim.
Konu miktar değil yani, sadece ve sadece güven.
Ben herhalde yag konusunu tam anlayamadim.
Siz servisten yag almadiniz ve dogal olarak servise bir yag parasi odemediniz. Disaridan kendiniz sorumluluk alarak guvendiginiz bir marka yag aldiniz ve parasini servise degil disaridaki baska bir firmaya odediniz. Servis kendisinin almadigi parayi neden odesin?
Yoksa siz disaridan aldiginiz yagin parasini degil de, yag servisi (veya yag kanallari temizligi) isleminin parasini mi geri istiyorsunuz?
Eger oyle ise haklisiniz, yok eger servise vermediginiz parayi servisten istiyorsaniz bence bunda inat etmeyin hakli iken haksiz duruma duseceksiniz.
(08-04-2021, Saat: 00:35)oguzhaneren Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
(08-04-2021, Saat: 00:27)Serhat Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Oğuzhan bey;
Servise gitmeden önce telefonda bildirdikleri bakım ücreti yaklaşık 1.600 TL idi.
Ve özellikle Motul kullanıyorsunuz değil mi diye sordum. Bu da benim dışarıdan 300 TL ye aldığım yağ için 600 TL yi ödemeyi baştan kabul ettiğimi gösterir.
Gerçekten söylüyorum; benim için bu verilen paraları bir kıymeti yok. Evet az para değil alıp ihtiyacı olan versem daha iyi.
Ama bu işi böyle kolayca kapatmaları, Subaru Türkiye'nin bu soruna karşı bana Servisin sunduğu çözümü şart koşması başlıca sorun.
Madem Servis yağın parasını ödememekte diretiyor, o zaman Subaru Türkiye de Servise haksız olduğunu bildirip bunu ödetecek, bunu yapacak ki ben servisten sıkıntı yaşasam bile arkamda Subaru Türkiyenin olduğunu bileceğim.
Konu miktar değil yani, sadece ve sadece güven.
Ben herhalde yag konusunu tam anlayamadim.
Siz servisten yag almadiniz ve dogal olarak servise bir yag parasi odemediniz. Disaridan kendiniz sorumluluk alarak guvendiginiz bir marka yag aldiniz ve parasini servise degil disaridaki baska bir firmaya odediniz. Servis kendisinin almadigi parayi neden odesin?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Oğuzhan Bey;
Ben servis için randevu alırken kullanacakları yağı sordum. Motul dedikleri için de ravdevu aldım ve servise gittim.
Servis bana Motul kullanmıyoruz deseydi, zaten oraya gitmezdim. Burada ben kendi kendime sorumluluk almış olmuyorum. Ben bakım öncesinde tekrar sormasaydım, aynı filtrelerde yaptıkları gibi benden onay almadan yine aynı filtrelerdeki gibi ne olduğundan emin olamayacağım bir çeşit yağ konacaktı.
Kalan yağı vermediler, kutusunu sordum attık dediler. Bu durumda siz o yağın kullanıldığına emin olabilir misiniz?
(08-04-2021, Saat: 00:35)Nuri_Kongur Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Yağ kanalları temizliğini siz mi istediniz onlar mı yapmış?
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Benim böyle bir talebim olmadı, yaptıklarını pek düşünmüyorum.
Şimdi ortada benim anladığım şöyle bir şey, servis sizden belli bir miktar almayı kafaya koymuş ve almış. Bir çok periyodik bakım faturası gördüm ilk kez kanal temizliği diye bir şeyi periyodik bakımda görüyorum. Ha öyle bir şey var ama bir size sormaları lazımdı, iki diğer yapılanlara bakınca inanılası gelmiyor. Dediğiniz gibi niye arta kalan yağı veremediler. Dünyanın neresinden görülmüş litresi 200 liraya satılan şeyin (kendi rakamları o) kullanılmayacak diye atıldığı!!!
Ben bu zihniyetle işletilen bir yerden her türlü art niyetli tavrı beklerim.
Hava filtresine gelince, Sakura diye bir marka çıkıyor kodu yazınca.
İnşallah bu filtre işine bir şekilde Subaru Türkiye de dahil değildir.
Yağ normalde mantıken, zaten sizin aldığınız idi, yenilenmeğe ihtiyaç yoktu gibi bir mantık güdülebilir. Ama firma içindeki güvenlik kamerası kayıtlarından sizin aldığınız motul yağın açılıp sizin aracınıza koyulduğunu göstermediklerince , araca gerçekten motul yağın konulduğundan emin olmam. Hele artanı attık gibi bir lafla hiç olmam. Kaç litre artacaktı yağ?
Bu koşullar altında iyiki yağı yeniden koydurtmuşsunuz. Allah korusun yağ kaynaklı bir hadise yaşayıp, sonra yağı siz aldınız denme riski de varmış...
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
benim bildiğim kadarıyla,ankara en son total yağ kullanıyordu. ama isterseniz motulde tedarik ediliyordu, bunda sorun çıkartmıyorlar. yan sanayiye gelince ,yeni araçların satışları az olduğu için servis bakımına az araç geldiğinden eski arabaları sanayiden servise kazandırmak adına bilgilendirmek şartıyla yan sanayi ürün kullanıyorlar.bu 1 ay önce servis danışmanından sohbet sırasında öğrendiğimiz bir konu bizde hava ve polen filtresi yan sanayi olarak değişti.bu olay 2011 Forester aracımıza uygulandı.2006 Forester için yaştan dolayı yetkili servisi tercih ettiğimden dolayı Subaru %10 servis kendiside %5 kullanarak orijinal parçada toplam %15 indirim yapılmıştı , her servisin standartları farklımıdır bilmem ama ankarada en son durumlar böyledi.