Değerli arkadaşlar merhaba,
İzninizle LPG ile ilgili olduğunu düşündüğüm bazı küçük sorunlarımı paylaşıp, size danışmak istiyorum.
Bilenleriniz vardır, Ağustos ayında Osman hocanın 2005 model XT'sini aldım. Şu ana kadar yaklaşık 8000 kilometre yaptım. Bunun 1500-2000 kilometresi şehirlerarası yolda, kalanı Ankara içinde geçti. 1,5 ay kadar önce kış öncesi rutin bakımını yaptırdım, ufak tefek sorunları tamir ettirdim. (Sertleşen, çatlayan hotumları değiştirttim, üst kapak kenarlarından ve yağ soğutucusundan hafif sızdırmalar vardı, onları yaptırdım. Şanzıman 2'den 3'e geçerlen bazen hafifçe vuruntu yapıyordu. Yağını tamamlatınca tümüyle düzeldi, vs. vs.) Genel olarak arabanın çalışmasından gayet memnunum. Bununla beraber, ilk günden beri devam eden, LPG ile alakalı olduğunu zannettiğim bir iki sorunum var. Buları size danışmak istiyorum.
Öncelikle, aracı alıp Ankara'ya getirdikten sonra ilk iş Quatro Garaj'da LPG bakımını ve ayarını yaptırdım. Sistemin genel olarak düzgün işlediğini zannediyorum. Genel olarak motor arıza lambası yanmıyor. (Nadiren yanıyor. P0171) Bir kere kötü yakıt aldım (forumda yazmıştım) o zaman bol bol yandı. Şehir içi 13-14 lt./100 km. LPG tüketimim var; bu da mevcut fiyatlarla 45-50 kuruş arasında bir tutara tekabül ediyor.
Sorunlarım şunlar:
1) Rampa yukarı sabit hızla ya da hafifçe düşen hızla çıkarken 90-80 arası hızlara geldiğimde çok hafif vuruntu (bir saniyeden daha kısa süreliğine birisi arabayı haifçe tutup bırakıyor gibi) hissediyorum. O hızda devam edersem vuruntu tekrarlıyor. Yavaşlar ya da hızlanırsam geçiyor.
2) Dur kalk trafikte değil ama uzun yanan ışıklara geldiğimde, ayağım frende vites D'de, tahminen 30 sn. kadar rolantide düzgün bir şekilde bekledikten sonra motor bir anlığına tekliyor ve düzeliyor 5-10 sn. kadar sonra tekrar aynısı oluyor, sonra tekrar... Eğer vitesi boşa alırsam yapmıyor. Bir iki kez benzinde denedim, yapmadı.
3) LPG tankı tam doluyken aniden dip gaz yaparsam LPG'den benzine geçmiyor ama LPG yarım veya daha az doluyken aniden çok yüklenirsem LPG'den benzine geçiyor. Normal kullanım ve hızlanmalarda böyle bir sorun yok. Zaten dip gaz yaptığım da yok ama aracın tepkilerini anlamak için yaptığım denemelerde bu sorunla karşılaştım. Açıkcası bu sonuncuyu çok önemsemiyorum, zira o kadar ani gazlamamı gerektirecek bir duruma kolay kolay düşmem, düşsem de araç zaten benzine geçip normal devam ediyor. (Sadece LPG'nin benizne geçtiğine dair alarm sesi rahatsız ediyor.)
Bu sorunlar, özellikle de ilk ikisi hakkındaki görüşlerinizi sorabilir miyim? Benzer sorunlar yaşayan arkadaşlar olduysa çözümlerini öğrenmek isterim. Hem böylelikle bizden sonra benzeri sorunlar yaşayacak kişilere de faydamız olur.
Çok teşekkür ederim.
İzninizle LPG ile ilgili olduğunu düşündüğüm bazı küçük sorunlarımı paylaşıp, size danışmak istiyorum.
Bilenleriniz vardır, Ağustos ayında Osman hocanın 2005 model XT'sini aldım. Şu ana kadar yaklaşık 8000 kilometre yaptım. Bunun 1500-2000 kilometresi şehirlerarası yolda, kalanı Ankara içinde geçti. 1,5 ay kadar önce kış öncesi rutin bakımını yaptırdım, ufak tefek sorunları tamir ettirdim. (Sertleşen, çatlayan hotumları değiştirttim, üst kapak kenarlarından ve yağ soğutucusundan hafif sızdırmalar vardı, onları yaptırdım. Şanzıman 2'den 3'e geçerlen bazen hafifçe vuruntu yapıyordu. Yağını tamamlatınca tümüyle düzeldi, vs. vs.) Genel olarak arabanın çalışmasından gayet memnunum. Bununla beraber, ilk günden beri devam eden, LPG ile alakalı olduğunu zannettiğim bir iki sorunum var. Buları size danışmak istiyorum.
Öncelikle, aracı alıp Ankara'ya getirdikten sonra ilk iş Quatro Garaj'da LPG bakımını ve ayarını yaptırdım. Sistemin genel olarak düzgün işlediğini zannediyorum. Genel olarak motor arıza lambası yanmıyor. (Nadiren yanıyor. P0171) Bir kere kötü yakıt aldım (forumda yazmıştım) o zaman bol bol yandı. Şehir içi 13-14 lt./100 km. LPG tüketimim var; bu da mevcut fiyatlarla 45-50 kuruş arasında bir tutara tekabül ediyor.
Sorunlarım şunlar:
1) Rampa yukarı sabit hızla ya da hafifçe düşen hızla çıkarken 90-80 arası hızlara geldiğimde çok hafif vuruntu (bir saniyeden daha kısa süreliğine birisi arabayı haifçe tutup bırakıyor gibi) hissediyorum. O hızda devam edersem vuruntu tekrarlıyor. Yavaşlar ya da hızlanırsam geçiyor.
2) Dur kalk trafikte değil ama uzun yanan ışıklara geldiğimde, ayağım frende vites D'de, tahminen 30 sn. kadar rolantide düzgün bir şekilde bekledikten sonra motor bir anlığına tekliyor ve düzeliyor 5-10 sn. kadar sonra tekrar aynısı oluyor, sonra tekrar... Eğer vitesi boşa alırsam yapmıyor. Bir iki kez benzinde denedim, yapmadı.
3) LPG tankı tam doluyken aniden dip gaz yaparsam LPG'den benzine geçmiyor ama LPG yarım veya daha az doluyken aniden çok yüklenirsem LPG'den benzine geçiyor. Normal kullanım ve hızlanmalarda böyle bir sorun yok. Zaten dip gaz yaptığım da yok ama aracın tepkilerini anlamak için yaptığım denemelerde bu sorunla karşılaştım. Açıkcası bu sonuncuyu çok önemsemiyorum, zira o kadar ani gazlamamı gerektirecek bir duruma kolay kolay düşmem, düşsem de araç zaten benzine geçip normal devam ediyor. (Sadece LPG'nin benizne geçtiğine dair alarm sesi rahatsız ediyor.)
Bu sorunlar, özellikle de ilk ikisi hakkındaki görüşlerinizi sorabilir miyim? Benzer sorunlar yaşayan arkadaşlar olduysa çözümlerini öğrenmek isterim. Hem böylelikle bizden sonra benzeri sorunlar yaşayacak kişilere de faydamız olur.
Çok teşekkür ederim.